rare DX 7

MacGyverGear

midi-life crisis
Heb gisterenavond een DX 7 gescoord... de ouwe bruine :okdan:
Hij werkt wel maar geeft de melding "change battery !" Gek genoeg geeft de functie "battery check" 4,7 volt aan :?
Wel is er een vreemde mod uitgevoerd die ik nog nooit heb gezien op een DX 7.. (zoals te zien op de foto's)
Het lijkt erop alsof er meerdere (4) internal banks geselecteerd kunnen worden.. in de kleine busjes boven de cijfers zitten ledjes die logischer wijze de geselecteerde bank zouden kunnen weergeven :)

Ga em toch maar openhalen en gewoon maar kijken of er wat te zien valt... een lithium batterij met 4,7 volt.. dat wil ik zien :D. Heb alvast maar ff batterijtje en houder gekocht net..
slechts een soldeerbout en wat schroevedraaiers hier maar zie wel wat het wordt

Ben benieuwd of iemand deze aanpassing weleens is tegengekomen.. en als het een exemplaar met werkend geheugen... nog beter.. geeft weer wat hoop :W
Kan er op internet eigenlijk niks over vinden. ultra "rare" dus :D

attachment.php
attachment.php

Attachments

• Rare DX 7.jpg
    Rare DX 7.jpg
    37,1 KB · Bekeken: 116
  • Rare DX 7 2.jpg
    Rare DX 7 2.jpg
    62 KB · Bekeken: 112
Grappig! gefeliciteerd met de DX, heb 'm ook weer sinds een half jaar ofzo.

Je zou kunnen checken er een speciale rom uitbreiding in zit (zie Dave Benson's website, docje's laten zien waar de Rom zit op de print)

Nu ik 't zit te lezen, die special edition rom.. lijkt me supervet.
Zeer handige features zitten erbij.

Laatst gewijzigd:
En hoe zijn die banken dan te benaderen? Door toetsencombinaties met function en store, zoals eronder staat?

In ieder geval heel veel plezier met de DX7!

Hmm.. ik vermoed de E!card Grey Matter uitbreiding. Maar die lampjes zijn met recht "ultra" rare ja.

http://homepages.abdn.ac.uk/mth192/pages/dx7/manuals/dx7-e-card-man.pdf (ff roteren, anders krijg je nekklachten)

Hoop het voor je! dan heb je nog véél meer dan 4 banken..

Thanks!! :okdan: Heb em opengehaald net. Geen batterij meer aanwezig dus dat verklaard weer wat :D.. maar minder hoopvol. 2 losse stekkers.. :erm:
Ik vrees toch een beetje dat ik blij gemaakt ben met een dooie mus.. maar ga ff in de PDF duiken en kijken wat ik daarin kan vinden.

attachment.php

attachment.php

Attachments

• rare mod 1.jpg
    rare mod 1.jpg
    88,2 KB · Bekeken: 107
  • rare mod 2.jpg
    rare mod 2.jpg
    76,5 KB · Bekeken: 115
En hoe zijn die banken dan te benaderen? Door toetsencombinaties met function en store, zoals eronder staat?

In ieder geval heel veel plezier met de DX7!

Thanks!! Zoals het er nu voorstaat helemaal niet dus.. De internal bank doet niets en dat is wel verklaard door het ontbreken van batterij en de gedemonteerde stekkers zoals te zien op de foto's

Hmm da's naadje.. het lijkt me dat zo'n setje met lampjes slechts zin heeft i.c.m. zo'n Rom-upgrade. Hopelijk zit die er nog wel in.

Succes6 met fixen!

Hmm da's naadje.. het lijkt me dat zo'n setje met lampjes slechts zin heeft i.c.m. zo'n Rom-upgrade. Hopelijk zit die er nog wel in.

Succes6 met fixen!

Thanks.. Succes kan ik idd wel gebruiken ja :D Vrees dat deze aanpassing niets van doen heeft met de E!card Grey Matter uitbreiding.. Wel een hele vette uitbreiding trouwens :halleluja
Als ik het zo even snel lees moeten er voor deze uitbreiding 2 IC's vervangen worden.. bij mij zijn dat gewoon nog de Japanse Yamaha IC's.. ook zou er een extra wire aan IC63 moeten gesoldeerd zijn.. :? Niet bij mijn exemplaar. :(

ff update...

Vrees toch dat enkel de buitenkant de illusie heeft gewekt van een zeer coole uitbreiding maar dat het slechts tot een ambitieus plan in voorbereiding is gebleven..
Sowieso ontbreekt er nog van alles wat tot functioneren zou kunnen leiden.
Aan de ene kant jammer maar aan de andere kant is er ook het goede nieuws dat de connectors die gemonteerd zijn geen schade hebben toegebracht.
Na het terugbrengen in de originele staat en het monteren van een een nieuwe batterij geeft de battery check weer 3.1 volt en heeft deze DX 7 geen last meer van alzheimer light :D:okdan:

Bedankt voor het meedenken iig.. :okdan: ga vandaag lekker ouderwerts patches bouwen met deze donkerbruine yamaha broeder :D
Heb zo'n beetje alles met FM erop maar had nog geen DX 7.. al heb ik er vroeger in muziekwinkels maar wat vaak boven gehangen.. ben echt superblij dat ik er nu na al die jaren eentje heb... :mega:

attachment.php

Attachments

• Batterij check.jpg
    Batterij check.jpg
    36,7 KB · Bekeken: 106
Er zit een heerlijk karakter in die Mk1. De klanken komen er met een krachtig fundament uit. Lekker patchen bouwen nu!

Er zit een heerlijk karakter in die Mk1. De klanken komen er met een krachtig fundament uit. Lekker patchen bouwen nu!

Idd.. heb een tijdje geloofd dat de FM in de SY77/99 meer kon dan de ouwe MKI en hetzelfde klonk als je voor een patch enkel de sinusen gebruikte (beiden gehad en nu nog in bezit van een TG77)
't Is ook best wel van toegevoegde waarde die golfvormpjes toewijzen aan de operators en 3 vrij te programmeren feedbacklussen.. maar lijkt er toch op dat die ouwe bruine bak meer ballen heeft :{

Laatst gewijzigd:
12 bits toch?

Back