Welke effectprocessor?

pasadena

Nieuwkomer
Hallo,

Ik heb er geen idee van wat er tegenwoordig allemaal mogelijk is met effectprocessors maar jullie kunnen me vast op weg helpen.
Ik wil nl. een goede effectprocessor op m'n Roland W-30 sampler aansluiten die meerdere inputs heeft (de w-30 heeft nl.8 uitgangen waaraan geluiden toegewezen kunnen worden).Het zou wel leuk zijn dat die effectprocessor aan elk geluid een afzonderlijk effect kan meegeven die door elkaar zijn te horen en dat het mogelijk is dat zo'n effectprocessor b.v. chorus met galm kan weergeven m.a.w. effecten die je met elkaar kunt combineren.Bestaat zoiets?

Groet Pasadena

Bestaat wel maar is niet goedkoop. De enige FX apparaten met 8 inputs die ik ken zijn van Eventide (extreem prijzig) en Kurzweil (behoorlijk prijzig). Toevallig heb ik de Kurzweil KSP8 te koop, die doet alles wat je wilt maar zoals gezegd, zelfs tweedehands istie een stuk duurder dan je sampler.

ik ken iig de Ensoniq DP-2 / DP-4 die respectievelijk 2 en 4 afzonderlijke engines hebben, maar meer wordt volgens mij best moeilijk voor een normale prijs.

Er is ook nog een oude digitich studio quad (4x) geweest. Maar wsl nog beter om gewoon 2 (of 4) losse effectbakken te kopen (2x2). Ik weet niet in wat voor budget je zoekt, maar ik heb zelf een Zoom 1201 voor van alles en nog wat (geen topkwaliteit, maar veel en ook wat bijzonder effecten, te vinden voor 5 tientjes ofzo). Koop daarbij een Lexicon MPX100/110 of de nieuwere MX200 of TC M300 (heb ik) of M350 en je kunt wel vooruit.

Goedkope 8-input audio interface (E-mu 1212m PCIe heeft ADAT, daar kan 't mee), effecten in een DAW, en dan weer met ADAT uitsturen naar je mixer.

edit: comedy option: Eventide H8000FW

edit 2: 8 verschillende reverbs is niet altijd even nuttig, als dezelfde geluiden in dezelfde "ruimte" zitten wil je gewoon een send gebruiken ipv een insert.

tips:
Boss SX-700
Digitech Quad V2
Zoom 1204 (of de 1201)
Behringer V-verb 24/96 (heb ik zelf niet, maar schijnt echt goed te zijn)

En/of gitaar pedaaltjes van Joyo / Harley Benton, ca. 29,- per stuk, chorus, phaser, delay, overdrive, etc. Voor aanpassen van input levels (indien nodig?) een Behringer Ultragain MIC-100 versterkertje.

De Behringer V-Verb heb ik, maar heeft maar een dood normale stereo ingang (links en rechts) van elkaar gescheiden (dual mono?).
Maar het is echt een fijn effecten bakkie. Je kunt 2 effecten combineren.
Op kanaal A een galm en B een echo. Via midi zijn die weer te veranderen en/of aan of uit te zetten.

Back