Multiface - Asio Probleem

Haarbol

sound designer
Hallo,

Ik heb een Multiface (Hammerfall) geluidskaart, waar ik erg blij mee ben (wie niet :)), maar ik heb toch een paar zeikerige probleempjes waar ik nog geen oplossing voor heb.

Als ik een extern apparaat met Logic wil laten synchroniseren (bijv. mijn motif of mijn antieke VS-840) via MTC, waarbij Logic de slave is, dan krijg ik zodra ik iets op het apparaat intoets (bijv. "play" op de vs-840) een ASIO melding in Logic: "Asio: System Overload, the audio engine was not able to process all required data in time".

Deze melding ontstaat trouwens niet alléén bij het synchroniseren, maar ook op andere momenten bijvoorbeeld bij het afspelen van meerdere tracks audio of op de meest vage momenten - bijv. bij een lege sessie.

Nou heb ik pas gelezen dat het wel degelijk uit maakt in welk PCI slot je je geluidskaart stopt, dit omdat sommige sloten resources delen met elkaar, en andere sloten niet.

Zou dit te maken hebben met mijn probleem?

Ik heb een PIV-2ghz met 512 MB intern - met als bottleneck een vaste internetverbinding, da's slecht, ik weet het, maar het zou niet van ZO'N grote invloed mogen zijn op mijn geluidskaartprestaties lijkt me?

Bedankt!
Haarbol.

Aanvulling:

Met Midi Clock heb ik deze problemen niet - al zwabbert de synchronisatie alle kanten op, maar dat maakt niet uit, aangezien ik alleen maar start/stop/rewind/ff wil gebruiken - alleen als de VS-840 master is, zendt ie ook tempo-veranderingen uit. Kan ik dat ergens uitzetten in Logic?

Back