OSX Mountain Lion ervaringen

Ik wacht nog ffies een weekje of 2 om te kijken welke problemen andere ondervinden.
Gister 16GB in me MBP geknald wat tegenwoordig ook niet veel meer kost (€90,-) Volgende week SSD erbij. :)
Ben benieuwd of iCloud etc allemaal zonder te veel issues werkt in ML.

Ik weet nog niet of ik overga met m'n huidige hardware. Persoonlijk vind ik Lion al niet echt smooth draaien op mijn 2.26 Ghz C2D Mbp 13 inch uit 2009... Ik vermoed dat dit met name komt door de 9400m GPU.

Ik weet nog niet of ik overga met m'n huidige hardware. Persoonlijk vind ik Lion al niet echt smooth draaien op mijn 2.26 Ghz C2D Mbp 13 inch uit 2009... Ik vermoed dat dit met name komt door de 9400m GPU.

Hoe zit je qua RAM? 4GB is het minimum als ik naar de activiteiten monitor kijk (Lion snoept bijna 2GB)

Heb er 4 GB inzitten samen met een 500 GB/SSD hybrid schijf van Seagate (aanrader!). zou misschien naar 8 moeten, maar kan de knaken ook in de zak houden voor een Mac mini of andere (nieuwe(re) Mbp.

Ik wacht nog ffies een weekje of 2 om te kijken welke problemen andere ondervinden.
Gister 16GB in me MBP geknald wat tegenwoordig ook niet veel meer kost (€90,-) Volgende week SSD erbij. :)
Ben benieuwd of iCloud etc allemaal zonder te veel issues werkt in ML.

16G in een MBP? Is 8 niet de max?

Ik wacht ook nog even af om wat meer ervaringen mee te krijgen van gebruikers. Overigens wil ik wel de overstap gaan maken. Voor het geld hoef je het niet direct te laten (€15,99). Toch wel schappelijk voor een OS systeem, alleen de ' Dongle' die je ervoor nodig hebt is een beetje aan de prijs ;)

16G in een MBP? Is 8 niet de max?

Volgens de website van Apple is 8GB idd de max.
Heb nog geen stress test uitgevoerd, kom ik later op terug.

Attachments

• sysspecs.png
    sysspecs.png
    49,2 KB · Bekeken: 132
Mail van NI

Dear Native Instruments user,

This newsletter provides important information about the compatibility of Native Instruments hardware products with MacOS 10.8, as well as with the current-generation MacBook Pro and MacBook Air models equipped with USB 3.0 ports.

Due to USB audio driver issues present in recent versions of OSX, some NI products will experience a degraded audio signal when used with OS X 10.8 "Mountain Lion" on any Apple hardware. The same issue occurs with the current-generation MacBooks under 10.7 using USB 3.0. Specifically, the following NI products are affected:

AUDIO 2 DJ / AUDIO 4 DJ / AUDIO 8 DJ
AUDIO KONTROL 1
GUITAR RIG MOBILE
GUITAR RIG SESSION
KORE 1
RIG KONTROL 2 / RIG KONTROL 3
TRAKTOR AUDIO 2
TRAKTOR KONTROL S4

Native Instruments has provided beta drivers* for these hardware devices to make them fully compatible with the newest Apple technologies. If you own one of the affected devices and run the latest MacOS version 10.8, or have a MacBook with USB 3.0, you can download and install the beta drivers from our unprotected drivers and updates page....

Best regards,

The Native Instruments team

Volgens de website van Apple is 8GB idd de max.
Heb nog geen stress test uitgevoerd, kom ik later op terug.

Graag : ) Welke bankjes heb je er in zitten nu?

Die nieuwste platte macbook pro is dope maar helaas wordt alles nu wegwerp bij apple.
je kan daar dus geen ram in vervangen en zelfs de ssd drive zit op het moederbord gesoldeerd dus eenmaal gekozen zal je het mee moeten doen.. zal je zien dat de volgende OS van apple 8 GB vreet

Die nieuwste platte macbook pro is dope maar helaas wordt alles nu wegwerp bij apple.
je kan daar dus geen ram in vervangen en zelfs de ssd drive zit op het moederbord gesoldeerd dus eenmaal gekozen zal je het mee moeten doen.. zal je zien dat de volgende OS van apple 8 GB vreet

Flash geheugen is wel te vervangen.

Interesting :)

Vraag blijft of mn voorjaar 2010 mbp daar ook raad mee weet. Mmm...

van wanneer dateert de jouwe dan Champ?
heb je een nieuw model?

ik denk dat ik voor het eerst niet meega in de upgrade.

alles draait lekker, en laat t zoals het is.
als Logic 10 uitkomt, moet er wel heel veel shit inzitten wil ik erop over stappen. blijf nu lekker draaien zoals het nu gaat.

evt een SSd erin, maar heb er nu 2 geprobeerd, en geen enkele werkte (zal ongwtwijfeld met mijn model te maken hebben; Juli 2009, drama met ssd; alleen maar beachball shit)

Zit ook te twijfelen, maar zit wel te vaak aan de max van m'n 2010 2.66, ondanks de 8G. SSD is nog een optie maar inderdaad, problemen en pff $$$$$$$

Retina is leuk, maar ik vind Logic zo ook al prachtig.

van wanneer dateert de jouwe dan Champ?
heb je een nieuw model?

ik denk dat ik voor het eerst niet meega in de upgrade.

alles draait lekker, en laat t zoals het is.
als Logic 10 uitkomt, moet er wel heel veel shit inzitten wil ik erop over stappen. blijf nu lekker draaien zoals het nu gaat.

evt een SSd erin, maar heb er nu 2 geprobeerd, en geen enkele werkte (zal ongwtwijfeld met mijn model te maken hebben; Juli 2009, drama met ssd; alleen maar beachball shit)

Ik heb model 8,3 (eind of begin 2011 is dat)
RAM is fijn als je veel dingen tegelijk draait. Als je je activiteiten monitor opent zie je goed wat hoeveel in gebruik neemt. Bij normaal gebruik heeft een SSD veel meer impact. (ik snap ook niet waarom nog steeds standaard hardeschijven overal ingebouwd worden.)

(zal ongwtwijfeld met mijn model te maken hebben; Juli 2009, drama met ssd; alleen maar beachball shit)

Ik heb een Late 2008 unibody MB met een SSD, nog geen problemen mee gehad. Zit er sinds januari van dit jaar in en staat dagelijks aan. Vanmorgen ML update gehad, ook zonder problemen.

Back