OSX Mountain Lion ervaringen

Hoe zit je qua RAM? 4GB is het minimum als ik naar de activiteiten monitor kijk (Lion snoept bijna 2GB)

OSX reserveert geheugen voor applicaties door middel van pre-fetching en pre-caching. Dit wil niet zeggen dat OSX dit geheugen ook echt in gebruik heeft of dat een applicatie geen gebruik kan maken van dit geheugen.
De basis functionaliteit van OSX gebruikt in de verste verte geen 2 Gigabyte geheugen en een lineaire berekening van hoeveel geheugen een applicatie gaat gebruiken is ook niet te maken aangezien de memory management principes in een modern OS serieus complex zijn.

Al met al is 4GB natuurlijk wel krap omdat veel applicaties nu eenmaal veel geheugen lusten.

Ik heb een Late 2008 unibody MB met een SSD, nog geen problemen mee gehad. Zit er sinds januari van dit jaar in en staat dagelijks aan. Vanmorgen ML update gehad, ook zonder problemen.

ik kreeg een SSD die in de mb van mn broertje zat (zon macbook black, volgens mij ook uit 2008 ;).
werkte bij hem prima, bij mij beachball, bij elk stukje data dat ik erop wilde zetten.

ook met een hybride schijf (7200 rpm met ssd cache) precies hetzelfde.
zal wel met een ander kabeltje of ander hardware onderdeel te maken hebben, maar ik ga voor mijn huidige in elk geval geen ssd aanschaffen :)

volgende mac komt ie erin:)

Anyway, wat meer on topic qua ML ervaringen: op mijn iMac doet de M-Audio Firewire Audiophile het zonder problemen met de 10.7 drivers onder ML. Het bèta forum van M-Audio zegt wel dat als je de installer draait je Gatekeeper even uit moet zetten omdat ze nog niet signed zijn. Maar ik heb een upgrade gedaan dus dat was voor mij niet nodig.

Renoise doet het ook, en de paar plugins die ik heb werken ook allemaal (alle Korg plugins, V-Station, en nog wat grut).

Het enige dat bij mij niet werkt is AirDisplay. Die kernel extensies mikt hij er gelijk uit.

Back