Roland System 100m + Dark Link LFO Sync

foesters

Nieuwkomer
Hoi Synthforum,

Ik heb hier een Roland System 100m(2 voices, 2 adsr's, 2 LFO's) staan waarvan ik via midi dan CV uitstuur met een Doepfer Dark Link.
Dat werkt allemaal perfect maar ik zou graag mij LFO's willen syncen met het tempo van mijn track. Want momenteel doe ik dat op het gevoel, maar na enkele tientallen seconden begint hij lichtjes uit tempo te lopen.

Is het mogelijk om via de dark link (waarvan ik CV3 & CV4 nog niet gebruik) een tempo CV kan sturen naar mijn LFO die een Freq.CV IN heeft?

Ik werk met Logic 9.

Alvast bedankt!!

Je kan aan de hand van je bpm de freq snelheid van je lfo bepalen (zijn tabellen voor op inet), maar welk CV aan welk tempo hangt dat blijft luisteren...
Je kan als je met een DAW werkt wel een CV intekenen en die patchen op de CV in van het te controleren inputje..

...
Is het mogelijk om via de dark link (waarvan ik CV3 & CV4 nog niet gebruik) een tempo CV kan sturen naar mijn LFO die een Freq.CV IN heeft?

Ik werk met Logic 9.
Er bestaat een gratis Logic Environment die LFO noemt (van Len Sasso), als je deze opzoekt kan je een LFO-miidi-signaal uitsturen en omzetten.

Back