Ervaringen met 5U systemen : Synth-Werk vs. COTK (Model-15)?

Hallo allemaal,

Zijn er hier leden die een 5U systeem hebben staan? Ik ben me momenteel aan het oriënteren op een Moog Model 15-achtig systeem.
Onlangs heb ik een systeem van Synth-Werk kunnen uitproberen, en dat beviel me erg goed. Zowel de bouwkwaliteit als de sound!

De prijs van het Synth-Werk systeem ligt wel vrij hoog: €7350 excl. btw, met een wachttijd van 6 tot 10 maanden.
Die levertijd is voor mij overigens niet perse een dealbreaker.

Via Modwiggler kwam ik terecht bij COTK (Club Of The Knobs). Zij bieden een vergelijkbaar Model 15-systeem aan voor €3850 excl. btw, met een verwachte levertijd van zo’n 2 maanden. En dat is nogal een verschil...

SYNTH-WERK COTK
SYNTH-WERK-Model15-1.jpg
Model15_big.jpg

Echter, online lees ik redelijk wat negatieve ervaringen over COTK, met name over de bouwkwaliteit en service, niet zo zeer over de klank.
HIER staat overigens een goede audio demo van het COTK systeem.

En hier wat foto's van de achterkant van de modules:
Synth-Werk

COTK

Zijn er hier mensen met ervaring met COTK (of Synth-Werk)?
Of misschien tips over andere betrouwbare 5U-aanbieders? Alle input is welkom!

Thanks!

Bestaat Synthesizers.com niet meer? Die maakte volgens mij ook moog clones
Volgens mij is of was Roger Arrick gestopt met dotcom maar wordt er na een pauze wel een doorstart gemaakt.

Mos-Lab heeft ook clones gemaakt maar gaat zich binnenkort richten op clones / ontwerpen geïnspireerd door de oude Emu modular. Zeker de moeite waard om dit af te wachten. Er staat nu wel een leuk maar bescheiden Mos-Lab systeem op reverb te koop!

Verder persoonlijk geen ervaring met 5u, maar als je van groot houdt en niet perse een Moog clone wil, zou ik zeker de site van Mos-Lab in de gaten houden. Of eventueel hier kijken:

Synthwerk is absoluut top, ik heb zo'n 10 jaar geleden TOTM1 oid gehad. Top qualiteit Moog modular recreaties. Synthesizers.com is weer doorgestart. In EU kan ik verder aanraden Corsynth.com uit Spanje, heeft niet veel modules maar ook zeer goede kwaliteit. ben net weer bezig klein systeem te bouwen nadat ik de verleiding niet kon weerstaan een aantal dotcom modules over te nemen. Morgen verwacht ik Corsynth power supply en LFO. Ik had 5U eigenlijk afgezworen omdat het zo kostbare hobby is, maar kan het toch niet laten. geeft mij toch het meest gevoel van creativiteit en experimenteren. Moon modular lijkt ook overgenomen te zijn door synthwerk nadat Gert is overleden, verder weet ik zo gauw geen in EU aanwezige fabrikanten.

ik heb een mengeling , vrij klassiek :
osc van synthwerk ( de 901’s) en de 921 van moslab en cotk
synthesizer.com voor midi, trig del, s/h en dat soort modules . de eg van cotk zijn oke etc
synthwerk en mos-lab klinken erg goed . mos-lab krijg je alleen nog 2de hands , cotk bestellen vergt nogal wat geduld .
kb zijn diverse mogelijkheden evenals case, synthesizer.com heeft daarvoor leuke staan.
modcan 4u is ook topspul maar iers kleiner en moet je dus iets op verzinnen hoe je ze kan inbouwen.
ook handig om meerdere busboards te hebben, ik heb 3 verschillende soorten stekkeraansluitingen voor de modules. ook hebben sommige cotk modules 12v ipv 15 nodig etc .
maar het loont zich wel, best of all worlds .
als ik voor 1 systeem zou moeten gaan dan waarschijnlijk synthwerk , maar da’s ook het prijzigst en meest orgineel , hij is vrij grundlich ..

Dank voor alle reacties tot nu toe!

Synth-Werk spreekt me het meeste aan. COTK is volgens mij ook niet verkeerd maar zover ik begrijp wel een iets andere league. Vooral qua communicatie en service. Gerhard van Synth-Werk is heel vriendelijk.

Laatst gewijzigd:
Hallo "ouwe rot",
Inmiddels half jaartje verder, heb je al iets?
Ik heb nu mijn setup te koop staan op dit forum, beeindig hobby o.a. vanwege leeftijd....
Met CotK heb ik altijd goede ervaringen gehad, zelfs een keer Kazike ontmoet in Lissabon om 2 modules op te halen op vakantie. Aardige man!
Groet, Arnold

Hallo "ouwe rot",
Inmiddels half jaartje verder, heb je al iets?
Ik heb nu mijn setup te koop staan op dit forum, beeindig hobby o.a. vanwege leeftijd....
Met CotK heb ik altijd goede ervaringen gehad, zelfs een keer Kazike ontmoet in Lissabon om 2 modules op te halen op vakantie. Aardige man!
Groet, Arnold
Hoi “nieuwkomer” :)

Ik heb inmiddels een synth-werk systeem besteld! Wel bedankt voor de reply. Succes met de verkoop

Back