Exoterrestrial
Het zal je kind maar weze 😳
Minimal Wave en Disco rond het jaar 1980 waren meestal eentonig dus het is niet van gisteren![]()
Dit is dus een kruising tussen eentonig en innovatief?
Cheers,
Exo.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Minimal Wave en Disco rond het jaar 1980 waren meestal eentonig dus het is niet van gisteren![]()

Nu.... eh.............eh.........................
Ha, wat je nou niet van AI moet verwachten is vernieuwende muziek, zelfs niet in 2074 (vraag me dan maar weer eens)
Ha, nee joh, ik loop maar wat te zieken. Fats Waller kon ook niet voorzien wat Miles Davis en Motörhead 50 jaar later zouden doen.

Precies wat ik ook vind. De beste popmuziek is gemaakt in de jaren 50 tot 2000, waarbij de jaren 80 en in mindere mate de jaren 90 mijn voorkeur heeft. De eerste jaren na 2000 tot 2010 gaat ook nog wel, maar wat er de laatste 10 jaar gemaakt wordt is in mijn optiek voornamelijk bagger. Dat sommige jongeren ook naar "oudere muziek" luisteren is geen toeval.Dat de muziek die voor "populaire muziek" moet doorgaan steeds eentoniger en slechter wordt, is mij in de loop der jaren ook wel duidelijk geworden: sinds de jaren '90 en '00 is het alleen maar bergafwaarts gegaan met het niveau van populaire muziek - zie bijvoorbeeld het songfestival, dat is verworden tot een freakshow met veelal belachelijk slechte muziek, ja, zelfs dát was vroeger van een hoger niveau, in mijn beleving althans - maar, gelukkig hebben we tegenwoordig ontzettend veel mogelijkheden om naar andere muziek van het heden en het verleden te luisteren, zodat je die vreselijke hedendaagse populaire muziek praktisch kunt negeren, helaas met uitzondering van bepaalde openbare ruimten, waar je niet altijd aan deze ellendige herrie kunt ontkomen, maar goed, nu ga ik deze steeds langer wordende zin maar eens afsluiten, met als laatste opmerking, welke volkomen niet ter zake doet voor de rest van mijn verhaal, dat andreos een leuke schrijfstijl heeft, eentje die wellicht wat meer to the point is dan de mijne.![]()

Wow, hoeveel woorden heb je nodig om te zeggen dat je oud bent geworden!Precies wat ik ook vind. De beste popmuziek is gemaakt in de jaren 50 tot 2000, waarbij de jaren 80 en in mindere mate de jaren 90 mijn voorkeur heeft. De eerste jaren na 2000 tot 2010 gaat ook nog wel, maar wat er de laatste 10 jaar gemaakt wordt is in mijn optiek voornamelijk bagger. Dat sommige jongeren ook naar "oudere muziek" luisteren is geen toeval.
Natuurlijk, men zegt wel vaker, de muziek uit je jeugd blijft je bij. En dat zal er ook wel mee te maken hebben. Dan begrijp ik nog een beetje dat veel jongeren naar huidige muziek luisteren, ze weten nog niet beter. Ik heb echter zeer weinig respect voor de recensenten in de kranten tegenwoordig. Blanke 50+ mannen die bang zijn om hun baantje in deze wokoe tijd kwijt te raken bij de Volkskrant etc, en daarom enorm lopen te jubelen over Tayler Swift, Billie Talentless en Adele. Die dwingen zichzelf om het goed te vinden, of doen alsof, om maar bij de tijd te blijven. Het is muziek voor 14-jarige meisjes. Die moet er ook zijn, maar het lijkt wel of dat nu nog de enige muziek is (samen met rap). Toch knap van die Taylor Swift, zoveel succes en waardering krijgen met maar 1 nummer ("You're a bad boyfriend").
Dat zie je ook bij de Grammy's, als je geen vrouw of zwarte artiest bent tel je niet meer mee. Juist in deze tijd van "diversiteitsgezeur" is het juist heel eenzijdig. Vroeger waren er veel meer verschillende stijlen die populair waren. Van rock tot reggae, van punk tot italo. Elke paar jaar een andere trend of nieuwe stijl. En ook alternatieve artiesten konden grote hits scoren.
Maar we kunnen er van balen, het is niet belangrijk verder. Gelukkig heb je youtube etc. Er is zoveel goede muziek gemaakt vroeger, we kunnen Beyonce en Kendrick Lamar links laten liggen.![]()