Het is officieel: Muziek word steeds eentoniger.

Ik deel die mening gering.
Ik denk dat er best een kansje bestaat dat er zo nu en dan een liedje op de radio komt wat met hart en ziel geschreven is.
Maar ik denk dat de reden dat het op de radio komt eerder met geld te maken heeft dan met de oprechtheid van het liedje.

Met de singer/songwriter-trend van de laatste paar jaren, worden de oprechte liedjes je om de oren gesmeten. Er zit veel goeds tussen, maar je gaat na een tijdje wel verlangen naar synthesizers in plaats van gitaren en banjo's.

Vroeger werd er net zoveel troep gemaakt als tegenwoordig. Dat een nummer oud is, wil niet zeggen dat het automatisch een klassieker is. Daarom pleit ik ervoor dat de radiostations gaan stoppen met het draaien van 'Ring My Bell'.

Van die fashionfolk krijg ik het al helemaal. Bloemetjes, sprinkhanen en kampvuur. Dat is dan met het hart, is bloed irritant joh twintig keer op een dag. Vooral als je de radiopost niet mag veranderen op het werk. :D Je wilt je hoofd tegen de muur rammen.

Ga Passenger eens remixen met synths: dan komt er vast iets moois uit.

Uiteindelijk ligt de waarheid in het midden. Synths plus computers zorgen voor gequantiseerde notenbrij, singer/songwriters zorgen voor tenenkriebelende gevoelige liedjes. Breng die twee samen en de synth wordt er beter van en de singer/songwriter ook.

Ook moest ik meteen aan Herbert the Pervert denken toen ik het hoorde:dubbel:

Die gasten klinken allemaal hetzelfde,en ze zien er ook nog eens allemaal een beetje smoezelig uit.
Als moeder zeg je dan toch: jonge,trek eens nette kleren aan en scheer je een keertje,het is zo respectloos tegenover je publiek.
Die aardige jongens van Kraftwerk zagen er toch ook altijd netjes en verzorgd uit?
En speel eens een keer een vrolijk nummertje,zelfs je vader zit aan de anti-depressiva.

De radiostations, als je kijkt naar wat voor slecht gemaakte troep ze uit een ver verleden nog draaien. Met als grootste voorbeeld de disco-'klassieker' Ring My Bell. Of het hypnotische Babe I'm Gonna Love Tonight.

Bohemian Rapsody mogen ze ook es mee stoppen.

Back