Yamaha RS7000 : zelf een nieuwe phrase opnemen lukt niet ?? Zijn er RS7k helden hier?

Led

Stamgast
Yamaha RS7000 : zelf een nieuwe phrase opnemen lukt niet ?? Zijn er RS7k helden hier?

Ik heb via synthforum een RS7000 gekocht, en ik probeer gewoon volgens de handleiding een phrase op te nemen.
Step-recorden lukt prima, maar realtime iets inspelen niet.

Doodsimpel zou je zeggen :
- zet de RS7000 aan
- druk op 'pattern'
- track 1, zet op US 001 om de user phrase 001 te selecteren
- Rec indrukken, type 'replace
- Bank & Program selecteren, bv een bassdrum
- play drukken, en lekker een paar noten induwen om geluid te maken.
- stop indrukken
- play indrukken

en dan niks horen.
Het lijkt alsof ie niet oppikt wat ik inspeel op de toetsen (keyboard lampje staat aan).

Nou ben ik van nature blond, dus ik zie vast iets over het hoofd.... maar wat ??

Laatst gewijzigd:
Zoals je het beschrijft moet het goed zijn. Als je edit drukt na het opnemen, zie je daar dan de opgenomen data terug? Zo ja, dan moet je het misschien zoeken in mute/ play fx of iets anders dat midi bij het afspelen beïnvloedt.

Serieus, ik ben alles aan het proberen.
Step-recording werkt, pre-recorded phrases aan de tracks hangen werkt, maar zelf een phrase live-recorden en aan een track hangen ? Ho maar.

Als er iemand is met een RS7000 en een webcam zou ik graag zien hoe zij/hij zelf een phrase opneemt met het RS7k keyboard.
Ik heb het gevoel dat ik alles goed doe, maar m'n "keyboard" (de integrated toetsen) somehow niet opgepikt worden.

Doe mij iemand met een RS7000 en een webcam die kan uitleggen hoe ik realtime iets opneem (werkend op mijn machine), en ik zorg dat er een mooie fles wijn / whisky thuisbezorgd wordt :)

Cheers ! :)

PS.
Ik ben zo eager omdat ik met wat vrienden een feestje geef in Club Home (A'dam) op 24 augustus.
We komen er wel met muziek, electribes en x0xb0x, maar ik zou als het even kan graag (in de komende 3 weken) iets voor elkaar krijgen met de RS7000 om de avond mee af te sluiten :)

Laatst gewijzigd:
Ik heb via synthforum een RS7000 gekocht, en ik probeer gewoon volgens de handleiding een phrase op te nemen.
Step-recorden lukt prima, maar realtime iets inspelen niet.

Doodsimpel zou je zeggen :
- zet de RS7000 aan
- druk op 'pattern'
- track 1, zet op US 001 om de user phrase 001 te selecteren
- Rec indrukken, type 'replace
- Bank & Program selecteren, bv een bassdrum
- play drukken, en lekker een paar noten induwen om geluid te maken.
- stop indrukken
- play indrukken

en dan niks horen.
Het lijkt alsof ie niet oppikt wat ik inspeel op de toetsen (keyboard lampje staat aan).
Ikzelf heb geen RS7000 maar volgens de manual sla je blijkbaar nog iets over (stap 7 en 8.) of heb ik het mis :

Record Procedure (REPLACE, OVERDUB)
1. Press [PATTERN] to enter the PATTERN Play mode.
2. Specify a style and section to select the pattern for which the phrase is to be recorded (Page 72).
3. Press [PATTERN] to switch to the PATTERN Patch mode.
4. Select a track and a user phrase (Page 75).
5. Press [REC] to engage the Rec Standby mode (PATTERN Patch).
6. Use [Knob 1](BANK) and [Knob 2](PGM) to select a voice for the phrase.
If necessary also use [Knob 3](TRANS ON/OFF) to turn transposition ON or OFF.
7. Press [PATTERN] to switch to the PATTERN Play Rec Standby mode.
8. Use [Knob 2](REC TYPE) to select the REPLACE or OVERDUB record type.
Use [Knob1](REC LOOP) to turn the REC LOOP parameter ON or OFF, as required. Also use [Knob 3](REC QUAN-
TIZE) and [F3] to set up record quantize, and [Knob 4](BPM) to set the BPM as required.
9. Press [PLAY] and begin recording after the count-in.
10. Play the part on the keyboard and assignable knobs.
11. Tracks can be switched during recording.

(In elk geval toch best een ingewikkelde procedure om realtime op te nemen vind ik.)

Off topic, LED, p.m. me even, ik wist niet dat je ook op SF zit, ik kom er na 5 jaar pas achter..

RS7000 heb ik altijd al willen hebben, ultieme hardeware sequencer... I envy you :-)

stap 7 en 8 doe ik ook.
Het lijkt erop alsof ie gewoon niet de midi-noten van het keyboard opslaat.
Ik hoor ze wel, maar zodra ik stop met opnemen is de phrase nog steeds leeg.
Ik zat zelf al te denken (en de verkoper had hetzelfde idee) of ie misschien ingesteld was om z'n midi-input extern aangeleverd te krijgen (dus niet van het kb), maar ook na een factory-reset heb ik geen geluk.
Toch heb ik het idee dat ik ergens iets kleins maar essentieels fout doe.

Ps.
Audiocollage - het lijkt inderdaad heel wat als je het zo leest in de handleiding, maar op 't apparaat voelt het allemaal vrij logisch aan.
Het komt voornamelijk neer op "selecteer je track, selecteer je sound, verander eventueel de opname-mode, en neem je shit op.
Logisch - If only it worked ;)

PsPs.
Raab !! Czech je pm :)

Laatst gewijzigd:
Is de lengte van de phrase niet te kort?

Als die maar 1 maat lang is en je opneemt in replace mode
kun je ook eindigen met een lege phrase dacht ik

Opgelost !
Mocht ooit iemand anders tegen dit probleem aanlopen :

Telefonerend met djrazor zijn we erachter gekomen dat - zelfs na een factory reset - midi-filtering voor input bij mij niet aangevinkt stond. Aanvinken en alles werkt als een zonnetje !

Back