DIY keyboard versie van analoge module

Boutrosbrother

Stamgast
Ik ben van plan mijn Doepfer Dark Energy om te bouwen tot een keyboard-versie, met bijhorende mod en velocity wheels. enkele vraagjes:

1) is het goedkoper een midikeyboardje te kopen en dit samen met de Dark Energy in een behuizing te bouwen, dan zelf een keyboard en modwheel enzo in elkaar te steken? (ik ga ervan uit dat ik het allemaal wel ergnomische kan bouwen als ik alles zelf bouw, maar mijn overall richting is "zo goedkoop mogelijk én kwaliteit"

2) waar kan ik losse snyth-toetsen en mod-wheel enzo kopen? is dit alles ergens in een soort zelfbouwpakket beschikbaar?

ale info welkom!!!

thx

het vreemde woord is dus "ergonomischer"

en ik bedoel "alle" info welkom..

man man, wat ben ik goed bezig..

Dergelijke werkuren zijn voor mij puur plezieruren, dus die reken ik niet aan natuurlijk ;)

Ik had al es gekeken bij Fatar, maar ik denk dat die enkel in grotere hoeveelheden leveren. ze zijn denk ik niet gericht op particulieren.
Ik zal doepfer es mailen! thx

voor zover ik hoor zijn zelfbouwpakketjes met vb 37 toetsen niet verkrijgbaar alhier?
Ik stoot wel op sites in de VS maar dat lijkt mij dan weer veel gezeul met customs etc

Check de Doepfer site --> accessories and spare parts. Ze bieden een 37 toetsen klavier aan (van Fatar), los zonder behuizing. Op verzoek zelfs met aftertouch en gewogen. Ze bieden ook modwheel en bender aan.

Dus via Doepfer is alles haalbaar, maar het lijkt me een stuk goedkoper om een MIDI klaviertje te scoren & slopen. Bij Doepfer zijn de toetsen 70€, de bijhorende elektronica 85€, de kabels nog eens 15€, nog voeding regelen, dan nog de wheels weer 30€ ofzo...het telt op.

Inderdaad, het Doepfer verhaal is wel leuk, maar ik zal om de prijs te drukken gewoon een 2dehands midi-keyboardje zoeken.

een andere vraag:

Ik zit te denken om de overige ruimte naast de doepfer synth op te vullen met extraatjes (eventueel analoge effectmodule inbouwen ofzo), waarvan ik in eerste instantie ook denk aan een midi-orgel-module (vb Voce of Roland VK-8m).

is het mogelijk om met 1 midi out vanuit mijn keyboard, gesplitst naar 2 module's (synth/organ) te gaan (en die dus beiden aan te sturen), en dan een switchknop in het instrument te voorzien, zodat het een 2 in 1 wordt?

Bedankt alvast voor jullie antwoorden!

Er zijn midisplitters te koop. Maar je kunt beide modules ook gewoon doorlussen dmv. Midi-thru.
Met de volumeknop van beide modules kun je dan kiezen welke klank je wilt horen.

Ik heb hier een Midiman Oxigen8 en het toetstenbord en pitch/mod zijn makkelijk ergens anders in te bouwen.
Volgens mij zijn dit ook een Fatar-toetsen.

Back