yamaha 01X probleem

djgp

Nieuwkomer
Hey,

Ik heb een yamaha 01X aangesloten op pc met cubase via firewire.
DAW functie werkt perfect.
Nu als ik hem wil gebruiken als audio interface heb ik een probleem.
Ik heb de stereo output aangesloten op mn versterker en een md met line in op de mixer.
In cubase heb ik de asiomlan aangeklikt, en in de vst connections 8 mono in en als output eens stereo out en eens stereo out 4 stereos (2 maal verschillend geprobeerd).
Ik kan dus opnemen met cubase via de 01X maar als ik afspeel gaat er wat mis.
Eerst kreeg ik nog sound, nu niet meer.
En de sound die ik krijg (nadien geprobeerd de opname te spelen met andere soundcard) is heel rommelig en met constant gekraak erin.

Wie weet wat het probleem kan zijn?
Help! :-(

Zou een ix88 dit kunnen verhelpen?

Alvast bedankt!

Check in de mlan setup de hoeveelheid in/out kanalen zodat je in ieder geval ook het kanaal betrekt die je op de mixer wilt gebruiken. En check ook clock instellingen in mlan setup en setup van je mixer. Daarnaast kan je eens kijken naar je asio latency instelling in cubase

Heb dit geprobeerd, wat het geluid betreft dat erin gaat is het nu ok, maar ik krijg nog steeds geen geluid terug via de 01x (wel op andere kaart).
Ik vermoed ergens een instelling maar ik zou niet weten wat en hoe.
Heb geprobeerd in vst connections de mlan out op mono 8, stereo out, enz te zetten maar niets helpt.
En in de setup van de driver staat de in en de out ook op 8, daar heb ik ook al verschillende dingen geprobeerd, en niets.
Het rare is dat ik bij mijn allereerste poging wel geluid terug kreeg via stereo out, maar toen had ik het gekraak nog van het opgenome.
Weet er iemand raad?

Zal het later op de dag eens uitproberen, hopelijk lukt het, ik wordt gek van dat ding :-)

Niet dus, pfffffff wat een vervelend ding is me dat die 01X :-(
Is er nu echt niemand die een concreet antwoord weet op het probleem?

Check de ingestelde frequentie. Als bijv de o1x op 48khz staat en op de pc driver op 41khz krijg je ook gekke dingen

Back