(D&B) volume technies vraagje.....

code17

Ouwe rot
http://soundcloud.com/codec17/strange-eyes-1

Hier een "track"waar ik mee bezig ben, zoals jullie horen schiet t volume alle kanten op.
Dus u voelt de vraag.... hoe zou je dit t beste bij elkaar kunnen smeden?
Een keihrde limiter dr overheen? blijf t maar lastig vinden:o:

bvd voor t luisteren!:okdan:

Geluisterd op de laptop dus kan je weinig zeggen over de mix behalve dat hij prettig luistert. Fijne track!

Zijn er bepaalde passages die je storen? Of wil je de dynamiek beperken om je track als geheel luider te maken?

Ik hoor eigenlijk geen storende volumewisselingen, luistert hier prima weg :)

Te gek ! bedankt

Ja volgens mij bedoel ik dat ja! minder dynamiek en dat t 1 t,ander een beetje wegdrukt.....en t totaal weer harder!
Maar dan zal ik zeker beter op een goede manier moeten sidechainen eerst?
En daarna pas weer gaan limiten ofzo? (blijf dat een hele wetenschap vinden dat limiten:o:)
Hier niet gebruikt btw...
t zit m meer in de "breaks"dat de boel daar wegvalt zeg maar..Waar de beat ff uit is.:o:
bv bij die hardhouse toestanden valt de kick weg en is de break nog gewoon lekker op volume...

Hmm het valt mij niet op eerlijk gezegd, het klinkt gewoon lekker natuurlijk, vallen imho geen "gaten".

Als je het idee heb dat een break niet goed valt, zou ik dat in eerste instantie binnen je compositie proberen op te lossen. Soms kan het door net een drum of een geluidseffectje anders te plaatsen logischer klinken. Maar nogmaals, ik hoor dat eigenlijk niet zo binnen je track.

Sidechainen zou ik niet doen, past niet bij deze stijl. Misschien je drums een beetje compressen/limiten, dat daar de pieken wat uitgehaald worden. Daarna limiter over het geheel, kun je 'm wat harder oppompen.

Maar ik zou 'm eerlijk gezegd lekker zo houden :)

Zonder dat ik naar je track geluisterd heb zou je eerst kunnen kijken naar de instrumenten die de grootste pieken veroorzaken en die compressen / limiten / subtiel distorten en de mix zelf fris en open houden.

Thnx allen! goede opties... dus opletten met/ of zelfs niet limiten ... Denk dat ik me daar een beetje blind op zit te staren. (nu ik produktietechnies niet echt een proffessor:stupid) maar zo komen we langzaam ergens... Ik ga zekers ff op de losse pieken letten van de verschillende tracks!
(even kort door de bocht idee.... geluid prutsels op de achtergrond pannen is dat een idee om ruimte te krijgen?) begrijp dat bas beetje middden moet zitten en beats ook niet te veel heen en weer moet gooien.
Ik graaf me weer s even achter mn monitor.

Geweldige muziek! Helemaal mijn stijl.

Heb je de typische mix technieken toegepast? Compressor/volumerriding op elk deeltje van de break(of drums), compressor op de 2-bus om alles samen te lijmen en dan eventueel een limiter (meer voor mastering)

Ik zou er nog extra bassmelodietjes (filtermodulatie) inzetten die variaties zijn op de basspatch en rond 0.30 vraagt de track om een stevige reese bass die uitfaded in reverb.

Veel plezier!

ik denk dat ik hoor wat je bedoelt.

wil je de beat meer definitie / hardheidgeven en zorgen dat geluiden niet worden weggedrukt?

Probleem is dat de bass je dynamiek opzuigt.

De oplossing kun je vinden in multiband compressie.

Bv met een crossover frequentie op 120 HZ en dan het laag weinig behandelen,

Met multi bandcompressie kun je ook als je sounds layered ze mooi inelkaar vloeien zodat het goed als 1 sound klinkt.

http://www.soundonsound.com/sos/aug02/articles/multiband.asp

@johan... ja drums nu wel :o:op de bus gezet.. idd hatsee al een stap vooruit! En toch idd limiter beetje op de master. (helpt toch verd***d goed!

@flyweight....multibands zijn idd vaak de oplossing... maar zo verdomd moeilijk toe te passen...ook weeer een wetenschap opzich imo. Ben dr nu wel mee in gevecht... dus wordt vervolgd..!
ff weg van dit "nummmer"en over tijdje ff fris weer mee stoeien.

THNX allen!

Back