EMS VCS3 dhz

Wow, waar komt dat opeens zo vandaan Arnoid? :) ziet er echt top uit, ik ben erg benieuwd naar een geluidsdemo waarin wat klassieke EMS sounds te horen zijn. :okdan:

Wow, waar komt dat opeens zo vandaan Arnoid? :) ziet er echt top uit, ik ben erg benieuwd naar een geluidsdemo waarin wat klassieke EMS sounds te horen zijn. :okdan:

Ik ben zeer lang bezig geweest met het design van het frontpanel :) pcb's had ik 2 jaar geleden al afgewerkt

Demo's komen zeker ben nu nog bezig met case te bouwen en ben gestart met bedraden..

Ik ben zeer lang bezig geweest met het design van het frontpanel :) pcb's had ik 2 jaar geleden al afgewerkt

Demo's komen zeker ben nu nog bezig met case te bouwen en ben gestart met bedraden..

Zie je het zitten om er bijv 10 te maken en te verkopen? 8o)

Daarna komt natuurlijk meteen de vraag wat dat dan wel niet zou moeten kosten. :P

Prachtig
Zou hem zo kopen

Maar er is niet echt sprake van een bouwpakket, het wordt volledig zelfbouw. :)
Een bouwpakket had ik wel zien zitten, maar volledig zelfbouw is nog wel even wat anders.

Wat een mooi project Arnoid! En wat een werk! Vooral het design van het frontpanel, en straks moeten alle gaten precies op de goede plek zitten. Dat moet wel even heel precies opgemeten zijn. Een mooie case bouwen is ook nog wel even een dingetje. Ik ben benieuwd naar het resultaat en hoe dicht de sound bij een originele EMS VCS 3 gaat komen. Succes met het verder afbouwen!

EMS wilde een synthesizer bouwen dat ongeveer £ 100 zou gaan kosten, maar het werd veel meer: £ 330 (in 1969). Nu zie je prijzen van 30x de prijs uit 1969 (als je er een weet te vinden). 'Gelukkig' bestaan er nog software emulators ( https://www.xils-lab.com/pages/PRODUCTS.html ) Er moet altijd wat te wensen over blijven zeg ik altijd maar.

Inschrijven voor een setje pcb's (en elektronica onderdelen) is zeker niet meer mogelijk?

4 jaar geleden pcb's gekocht nu eindelijk af! :)

Attachments

• IMG_0046.jpg
    IMG_0046.jpg
    46,6 KB · Bekeken: 66
  • FullSizeRender.jpg
    FullSizeRender.jpg
    93,3 KB · Bekeken: 75
  • IMG_0037.jpg
    IMG_0037.jpg
    69,2 KB · Bekeken: 69
  • IMG_0034.jpg
    IMG_0034.jpg
    83,8 KB · Bekeken: 67
  • IMG_0050.jpg
    IMG_0050.jpg
    76 KB · Bekeken: 69
:okdan: Ziet er super uit! Hoe klinkt ie?

Klinkt echt zeer goed... heb geen echte synthi of phutney ter vergelijking maar als ik demo's bekijk op youtube herken ik veel van de sounds :)

En aangezien de pcb kopie's van het origineel zijn en ik NOS componenten gebruik zou ik durven zeggen dat ie wss hetzelfde klinkt als een echte :)

Ik zal binnenkort eens een video maken ter illustratie.

Wow. :halleluja
Hoeveel uur schat je dat je er in hebt gestopt?

Veeel te veel, ik ben de tel kwijtgeraakt :)

Is het zwaarste zelfbouwproject dat ik al gedaan heb en heb al een hoop gebouwd ondertussen.
Heb dan ook alles zelfgebouwd case met tolex etc. en panel zelf ontworpen kruipt een hoop werk in.

Enkel voor doorzetters ;) maar eens af :luv:

Back