Mixen met pink noise

Hoef ik me cpu koeler ook niet te vervangen :P

Had dit fenomeen ook al opgemerkt, eigenlijk hetzelfde als mixen op koptelefoon, dan mix je ook met zeer weinig background noise. Het resultaat is dan vaak dat de mix niet goed klinkt over mijn speakers want ineens is er geluid van de computer/omgevingsgeluid.

Heb ik het nou goed begrepen dat deze techniek zo werkt, dat je een smerig ruisgeluid (Roze Herrie) over je mix gooit, zodat je daarmee te hard klinkende onderdelen van de mix kan identificeren en vervolgens kan bijstellen?

Ja dat klopt, alles wat boven de pink noise uitkomt naar beneden schroeven.
Ik meen dat op deze manier ook geluids mannen werken bij afstellen in een zaal, maar goed niet mijn vak dus kan er naast zitten.

wat is het verschil met langzaam het volume naar 0 draaien en kijken wat je het laatst nog kan horen ? ( en of alles relatief tot het einde toe hoorbaar blijft, met zang bv als laatstoverblijvende )

Ja dat klopt, alles wat boven de pink noise uitkomt naar beneden schroeven.
Ik meen dat op deze manier ook geluids mannen werken bij afstellen in een zaal, maar goed niet mijn vak dus kan er naast zitten.

Komt heel soms voor ja. Alles wat je niet wil horen trek je er dan uit op je EQ. Het nadeel is dan wel dat als er publiek binnen is het anders kan klinken door de demping van het publiek. Die dempen zon 3dB. Daar heb je in je studio minder last van als het goed is.. 8)

Mijn monitoren geven altijd wat ruis.. Alsof je de PC hoort denken.
Ben er ondertussen al aan gewend. :)
Ligt volgens mij aan de stekker fzo..

Enkel als ik de sh-201 aansluit komt er echt een irritante piep.
Bijna ondraagelijk op hoger volume..

Geen idee wat je bedoelt man. :D

Een aan/uit knopje zit er wel op. :)

Randaarde :

Top%205%20geaarde%20contactdoos_tcm163-149995.jpg
peha-wcd-zonder-randaarde-met-kinderbeveiliging-cr-6308167-406821_8.png
Geen randaarde

Met randaarde in de stekkerbox en zonder in de muur. :)

Met randaarde in de stekkerbox en zonder in de muur. :)

Dan heb je er weinig aan :).

Als de randaarde niet ook in de wandcontactdoos zit, zit 'ie ook niet aangesloten in de stoppenkast.

Nou ben ik ook geen expert op dit gebied, maar ik weet nog wel dat toen ik mn gear van een niet geaarde aansluiting naar een geaarde heb verhuisd, een hoop ruis/achtergrondgeluid ineens minder of zelfs weg was.

Back