Lexicon Omega ASIO Failures

Humagednb

Wuuuu-waaa-waaa-boooooooo
Dag heren,

ik ben steeds meer op mijn notebook aan het werk (lekker handig), en om de aansluitmogelijkheden uit te breiden, en de geluidskwaliteit een beetje te poffen... heb ik de Lexicon Omega een keertje gekocht, op zich een prima soundkaart, maar ik heb de volgende problemen:

Als ik in, welke DAW dan ook, met Lexicon ASIO werk. En een andere applicatie (Skype, je browser... whatever) probeert gebruik te maken van de geluidskaart... houdt deze op met functioneren. Moet ik de DAW afsluiten, de usb van mijn geluidskaart unpluggen, terugsteken en kan ik weer verder.

Heeft iemand hier een goede oplossing voor?

Gegroet,
Gereon

Ik heb er wel een verklaring voor, Lexicon heeft notoir slechte drivers. Zo simpel is dat. En ik zou sowieso je kaart zo instellen dat je daw voorrang heeft op al de andere "gebruikers" en skype uitzetten en niet te veel bronnen gebruiken anders dan audio.
Ik vind het op afstand een beetje lastig uitleggen want ik weet ook niet welk besturingsysteem je gebruikt .
Het is een kwestie van welk programma meent het meeste recht te kunnen opeisen op de geluidskaart en dat kun je instellen in windows afgezien van wat ik al eerder schreef, wil je er een audio computer van maken dan moet je er niet ook tegelijk op willen skypen of op willen browsen zeker niet met die omega, dat probleem had ook en ik heb dan ook een andere kaart gekocht die daar minder of geen last van had .
Maar ook daar geldt het bovenstaande voor. Browsen en skypen op een andere computer .
Ik woon ook in Eindhoven dus stuur me maar een pb als je een op een hulp nodig heb :)
groet Hans

Maar ik zag dat je ict- er bent dus je ben geen noob op computergebied en dan begrijp je waarschijnlijk wel wat ik bedoel.

Back