wie kan me uitleggen hoe de pitch functie op een tr-909 werkt.

r2o

0906 d's een lekker synth
Hier is nu even waar ik tegenaanloop, als ik de pitch functie gebruik weet ik niet hoe ik op die tel de pitch functie in stel om bijvoorbeeld een jp8000 aan te sturen. er komt wel geluid uit maar niet de juiste toon hoogte.

wtf is de pitch functie ??
als je 'external sequencer mode' bedoelt, komt elke toets overeen met een noot, maar volgens mij heb je maar 1 octaaf aan noten ter beschikking.

seiko hoe kan je die noot dan verandere in hoger of lager. hij gaat langs alle 16 steps en maakt geluid op een step maar hoeverander je dat dan als je bijvoorbeeld een a3 hebt en je wil een g3

de toetsen zijn 16 verschillende noten én ook 16 tracks
per track moet je 'triggers' zetten om die noot te spelen
een andere noot moet ook in een andere track

tja, moeilijk uit te leggen, kijk eens in de manual.

ja ik heb gekeken in de manual maar ik kom er niet uit hoe je dat nou veranderd

maar stel je zit in step mode. hij loopt dan langs 16 verschillende steps, je drukt op external instrument. nu zend hij ook midi note uit naar een bijvoorbeeld jp8000. bij mij lukt dat . maar ik snap nog even niet hoe je dan de noot soort veranderd

'instrument select'

Op de TR-707 zijn de noten vast. bass drum geeft altijd C3, snare D3 ( ik zeg maar wat ). Zou me niet verbazen als dat op de 909 ook zo is. Dan heb je ruim een oktaaf aan nootjes. 25 jaar geleden leuke deutntjes mee gemaakt overigens, wel een klus.

oke hij doet het... mijn dank is groot

Back