10 tot 16 sporen in de pc krijgen?

chielos

...
Ok, het probleem:

Enige jaren geleden heb ik bijna alle gear weg gedaan maar ondertussen ben ik verhuisd, heb nu de ruimte, en wil ik weer wat spullen bij elkaar verzamelen.

Ik maak puur electronische muziek, techno, idm, house dat soort dingen.

De werkwijze die ik graag zou willen hanteren is:
Jammen met hardware en dat op losse sporen opnemen om er vervolgens mee te kunnen knippen, plakken en editen.

Dus ik moet zo'n 10 tot 16 (max) sporen in de computer krijgen.

-Optie 1
Een geluidskaart met genoeg ingangen (eventueel uitbreidbaar via ADAT)
en een mixer met direct outs.

- Optie 2
Alleen een geluidskaart en mixen in de box, eventueel met controllertje erbij.

- Optie 3
USB of Fire wire mixer zoeken die alle sporen apart verstuurd.

Wat zou jij aanraden en welke optie ben ik misschien nog vergeten?
Ter info, ik hoop alles tweede hands te kunnen scoren, ik heb een nogal beperkt budget en zoek zeker geen profi high end gear.

Bedankt voor het mee denken!

=C=

Optie 4 Kun je WAV's eventueel exporteren en die machientjes met MIDI kunnen ook als DAW controller worden gebruikt.

Optie 5:

Je kan ook een hele goedkope PC kopen (pentium 2 ofzo) met een oude 16 sporen geluidskaart.
Als je enkel wil editten (en geen mixing in the box wil doen) dan kan dat prima met zo'n oude bak.
Dan ben je klaar voor weinig.

Ik zou voor de A&H Zed R16 gaan, alles via Firewire direct je computer in, super converters, super EQ, en toch de analoge sound (en hoef je geen aparte geluidsinterface te kopen).

oh ja, en als het niet genoeg is qua inputs kun je hem nog uitbreiden met ADAT.

Ik zou voor de A&H Zed R16 gaan, alles via Firewire direct je computer in, super converters, super EQ, en toch de analoge sound (en hoef je geen aparte geluidsinterface te kopen).

oh ja, en als het niet genoeg is qua inputs kun je hem nog uitbreiden met ADAT.

Ruim €1800 voor een mixer past niet binnen het beperkte budget van de TS maar het zou (als ik de cash had) ook mijn keuze zijn. Het beste van twee werelden.

http://link.marktplaats.nl/583276835

Dees doet 16 kanalen (4 mono en 6 stereo paren.. ) Komen los via USB binnen.. Is dus tevens digitale mixert *D
Volgens mij een redelijk betaalbaar alternatief

11618d1344069616-edirol-m16-dx.jpg

Die edirol M-16dx is een leuke oplossing.
Heb hem zelf ook en ben er zeer tevreden over.
Veel kanalen direct in je DAW voor een schappelijke prijs met ook nog directe controle op de HW mixer.

Enige nadeel kan zijn ten opzichte van andere audio interfaces met zoveel kanalen dat er doorgaans ook een aantal audio outputs zijn.
Dat ontbreekt hierop, maar is voor mij geen probleem of gemis.

De splitsing in 2 units vind ik ook erg prettig de aansluitingen met kabels lekker apart in het rack.

Ruim €1800 voor een mixer past niet binnen het beperkte budget van de TS maar het zou (als ik de cash had) ook mijn keuze zijn. Het beste van twee werelden.

Ik heb hem al zien staan voor €1200 hier volgens mij. Blijft natuurlijk veel geld, maar je krijgt er ook uitstekende kwaliteit voor terug..

Wow, thnx allemal voor alle input!

Die edirol ziet er leuk uit maar ik kan er bijna niks over vinden en hij is snel weer uit productie gehaald. Dat zal toch wel een goede reden hebben denk ik zo, enig idee waarom?

@sloth1: op zich ook wel een leuke optie, maar waarom doe je hem weg?
hij lijkt volgens mij redelijk op de mackie vlz 1402 die ik vroeger had. lekker overzichtelijk.
ik ga maar eens wat reviews erover lezen.

zijn er eigenlijk budget mixers met 12 tot 16 sporen met direct outs?
Dat zou icm een niet al te duur kaartje op zich ook wel een goede optie kunnen zijn.
MOTU 828, M audio profire 2626, RME fireface zoiets lijkt me wel een goede optie idd.

thnx allemaal!

Ik zou het bij een 2in/2out kaartje houden (en een lijn mixer). Snap niet waarom er meer nodig zou zijn? Is het echt nodig dat als je een synth opneemt dat je de rest dan ook nog hoort?

Die alesis is idd mooi, kende ik nog niet. Wat ik dan weer jammer vind, waarom nu weer met firewire.. laptop?? Moet je weer zowat aan de mac of hele dure Windows laptop.. dat weten ze toch? Juist als mobiliteit kracht is van een apparaat, doe me dan usb

ik doe hem weg omdat ik ga werken met een kleine geluidskaart (akai eie) en terug voor een groot deel analoog ga opnemen op band.

die multimix is voor zen prijs echt wel degelijk en vooral heel multifunctioneel ook als mixer

maar idd firewire is natuurlijk wel een beetje aan het uitsterven. en mobiel is hij ookwel niet maar tis zoiezo een mixer voor in de studio niet om mee rond te touren.

Ik zou het bij een 2in/2out kaartje houden (en een lijn mixer). Snap niet waarom er meer nodig zou zijn? Is het echt nodig dat als je een synth opneemt dat je de rest dan ook nog hoort?

Volgens mij had de OP dit al uitgelegt. Sommige mensen willen niet alles track voor track uitwerken in hun DAW en 1 voor 1 opnemen. Maar gewoon kloten met hun drumbakjes, synths, lekker jammen. Als je dit dan met verschillende sporen gelijkertijd opneemt, dan neem je later de beste stukjes en kan je dit eventueel uitwerken naar een volledige track.

de Echo AudioFire 12 is ook een aanrader. Je kunt ze daarnaast ook nog aan elkaar knopen via een Daisy-Chain. Dan heb je 24 in- en uitgangen.

Dit kan ik beamen. Ik heb de inputs van mijn AudioFire12 gekoppeld aan de 8 groups en de master outs van mijn Soundtracs Topaz Project 8 (10 dus in totaal), en de outs rout ik terug naar 12 B-inputs op de mixer. Dit is een mooie combi van analoog en digitaal en zeker een overweging waard. En dus idd 2 st te daisy-chainen met nog steeds 24-bit 192kHz bandbreedte en dan dus 24 ins en outs gelijktijdig. Je kunt er schijnbaar zelfs 3 aan elkaar koppelen(heb ik eens gelezen in het begin toen hij net uit was), maar dan zak je in de performance van 192kHz naar 96kHz. Voordeel van de ECHO is dat hij geen pre-amps of PCI kaart oid heeft (maar FireWire), en daardoor niet zo'n dure optie is. 12 I/O voor nog geen € 600 nieuw.
Tevens heeft ECHO prima ondersteuning en zeer stabiele drivers.

Die AudioFire 12 is idd wel ongeveer wat ik zoek denk ik, geen onzinnige dingen erop.
Een vriend van me kwam met als optie focusrite scarlett aan dus die ga ik ook ff checken!

Ik vind zelf de Echo erg fijn. In mijn geval de hardware synths parallel Logic in en alles in 1x op aparte sporen opnemen. Daarnaast kun je eenvoudig kanalen, bv. routen naar de ingang van een synrg (vocoder/effecten etc.). Ik ben er erg blij mee.

Een andere optie die ik nog niet heb verkend: tweedehands geluidskaart met ADAT en 1 of meerdere ADAT interfaces eraan. zou dat ook kunnen werken of denk ik nu gewoon ingewikkeld?

Back