Tip van jackplug afgebroken

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Rollie

Stamgast
Vraag me niet hoe het gelukt is maar van een jackplug (6.3 mm) is de tip afgebroken IN een patchbay.
In eerste instantie merkte ik dat niet, totdat ik de kabel opnieuw wilde inprikken. Toen zag ik opeens dat de tip van de plug weg was. Met een zaklampje zie ik de tip zitten in de patchbay. Maar......
Wie weet hoe ik die tip eruit kan krijgen???????

Patchbay open schroeven en tip er uit duwen?

Btw.. Hoe is je dat gelukt eigenlijk? :D

Hij zou ook nog een vacuumpomp voor patchbays kunnen gebruiken, maar zie die maar te vinden.

ik sluit mij aan bij demian +1

ik sluit me ook aan bij Demian!!

Verder: ik denk dat je de plun in de patchbay moet vervangen, want als er een tip afbreekt in je patchbay lijk mij de patchbay ook niet helemaal jofel.

Andere truc is, met de voorkant van de patchbay op een tafel slaan tot de tip los schiet.

(of op de rand van een stoel, kan ook)

Slim idd, en anders gewoon de tip even de tijd geven en komt ie er misschien vanzelf wel uit. :eureka:

Heb ik ook een keer gehad dit, maar dan met een mini-jackplug in mijn laptop.

De truc die bij mij prima werkte:
Klein beetje secondelijm aan de "onthoofde" plug smeren -> plug in patchbay prikken -> even wachten -> eruit trekken, als het goed is blijft het jack-kopje er nu aan hangen.

Succes! :)

kleine schroevedraaier voorzichtig
wat een tips en dat voor een tip, that's worth a tip.

Heel klein puntje sterke lijm op de afgebroken plug, opnieuw erin steken en hopen dat het afgebroken stukje blijft plakken. Ergste wat kan gebeuren is dat er voortaan een hele jack plug uit je patchbay steekt...

Attachments

• m1gy2ctwc9qe.jpg
    m1gy2ctwc9qe.jpg
    9,2 KB · Bekeken: 80
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back