Als toetsenist even niets te doen tijdens een nummer.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
nog harder ?

Wat een antwoorden :)

Sta of zit je achter de toetsen? En is dat in de front of in the back?

De oprichter van de band heeft een aantal podia gekocht en een lege vleugel van 4 meter lang waar een keyboard in geplaatst kan worden. De entourage is al aanwezig.
Ik heb zelf een keyboardstandaard gekocht waar ik achter kan staan. Ik zie die vleugel nog niet op het podium van een café worden geplaatst...
Het zal dan wel op een podium achterop de stage plaatsvinden: de twee toetsenisten op een wat lager podium links en rechts, de drummer op een hoger podium in het midden en de bassist, gitarist en zanger ervoor.

- filmpje maken van op't podium

- groupies uitkiezen
- in de handen klappen
- luchtdrummen

We hebben wel eens wat nummers van Rage Against The Machine gespeeld waar ik geen toetsenpartij voor bedacht had. Dan ging in lekker achter in de zaal staan meespringen op de muziek. Tegenwoordig spelen we alleen maar nummers met toetspartijen. Als zulke partijen niet in de oorspronkelijke uitvoering zitten, bedenk ik ze. Sowieso zitten we bij ieder nieuw nummer even bij elkaar om het arrangement te bespreken. We hebben zo allemaal onze dingen waar we goed in zijn, dus het kan best zijn dat de gitarist de pianopartij oppakt, of ik de gitaarsolo.

Ik heb ook wel eens een tamboerijn geprobeerd, maar dat bleek bere-moeilijk te zijn! En dat ding klink zo hard door op het podium, dat alle bandleden me boos aankeken. ;-)

Oké, is iedereen uit gegrapt? Ik zou graag mee doen hoor, maar mijn huidige functie laat dat niet toe.

Maaruuuh, ik denk iets met een tamboerijn of iets anders om mee te rammelen.

effectsoundjes als achtergrond creëren

Oké, is iedereen uit gegrapt? Ik zou graag mee doen hoor, maar mijn huidige functie laat dat niet toe.

Maaruuuh, ik denk iets met een tamboerijn of iets anders om mee te rammelen.

Ik was anders bloedserieus, hoor. En ik vond zo'n tamboerijn echt lastig: je moet direct in de maat zitten met het juiste patroontje. Ik zoek liever een blazerspartij uit om na te spelen, dan dat ik met zo'n tamboerijn ga oefenen.

Ik was anders bloedserieus, hoor. En ik vond zo'n tamboerijn echt lastig: je moet direct in de maat zitten met het juiste patroontje. Ik zoek liever een blazerspartij uit om na te spelen, dan dat ik met zo'n tamboerijn ga oefenen.

Ben jij iedereen? Das een goeie dubbelaccount :D

Deze toetsenist speelt trompet tussen het toetsenspelen door
(super reggae bandje overigens)

Ik vind wel dat als je op het podium bent, je iets te doen moet hebben. Dus als er echt een nummer is waarin je helemaal niets doet, verdwijn dan uit het zicht van het publiek. Niets erger dan een toetsenist die met z'n armen over elkaar zit te mokken achter z'n instrument.

even een nieuwe geluidset laden
je modulaire synth patch even omsteken
die oude roland sampler even volladen
nieuwe preset maken op je oude hammonorgel
het laaggezakte keyboard weer rechthangen
die afgescheurde nagel bijvijlen
de dolken , die je bij gebrek aan holdfuctie tussen de toetsen had gestoken, even veiligjes opbergen
bloed van de toetsen vegen
handkusjes uitdelen aan het publiek

In de gaten begin ik alvast aan de synthpartijen van een van de volgende nummers. Dan is de rest opeens ook weer bij de les. Op het podium is niets dodelijker dan een automatische piloot.

of stage diven..

de meiskes van de andere nog wel drukke bandleden te grazen nemen..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back