e=Patching

Interessant nieuw perspectief, Roland, die e-lessen!:okdan:
Maar helemaal duidelijk is het me niet. In de link die je geeft staat voldoende informatie over de inhoud van de lessen, maar over die e-vorm vind ik eigenlijk niets. Hoe interactief zijn de lessen? Zijn ze live? Hoe hebben studenten contact met jou? Ook met elkaar? Vertel daar eens wat meer over!

Ha Waveguide,

De e-lessen gaan via Skype. Dus ik kan 1 op 1 lessen en groepslessen geven.
Deze lessen zijn live. Daarom juist interactief! Direct contact met de studenten via Skype.
De universiteiten gebruiken Skype/computer en beamer.
Vragen kunnen ingetypt of rechtstreeks mondeling gesteld worden. Wat ik doe is share screen. Klein koppie van mij in beeld maar de software waar ik mee werk levensgroot.
Nou ja, beeldscherm/beam presentatie groot. Dus ik kan zowel mondeling als typend antwoorden en ook de overdracht van patches gaat direct!!!

Waarom?:

Omdat studenten geen reistijd en de daarbij komende kosten hebben.
En dat geld ook voor mij.
Verder zit ik veel in Zweden en dan kan dat ook vandaar uit.
De universiteiten waar dit experiment gaat gebeuren zijn niet bij mij om de hoek gesitueerd.

Verder geeft ik nog wel Masterclasses op locatie wanneer die kortdurend zijn.
3 dagen tot een week.

PS: Eigenlijk ging dit balletje rollen na de fantastische reviews van mijn 2de boek waardoor ik in de belangstelling van deze universiteiten kwam te staan. Toen zijn we gaan brainstormen en kwamen we hier op uit. En mn boeken gaan wereldwijd, dus daar zitten mijn studenten.

@6, daar heb je ook een punt. Vorige keer waren er te weinig leerlingen ivm overhead kosten.
En wanneer je naar muziekscholen kijkt, alleen viool en piano lessen gaan nog een beetje.
De rest is erg verpieterd en docenten wachten op hun ontslag.
@Fatclap, mijn vriendin verzon de naam en samen lagen we in een deuk, ja :)
En soms patchen wij zelfs samen. Dat komt weer door de goede match......

Maar goed. De test resultaten zijn goed met Skype.
Iedereen wil bijna alles via internet, en nu stap ik via het scherm je ruimte binnen. Makkelijker kan bijna niet.
Zet de koffie maar klaar :)

@Waveguide, dank voor je vraag. Heb de website in deze beetje aangepast.
De site is nog wat provisorisch maar doe het zelf.

Laatst gewijzigd:
lol, maar ik had liever gezien:

Buchla zoekt stevige EMS Synti.
Kleine MS-20jes zijn welkom!

Maar zo kunnen we er natuurlijk tig verzinnen met zn allen
en liever zie ik dat dan in een aparte draad.

Dus weer on topic.(hoewel dit wel raar klinkt nu)
DE CHEMIE!!!

Ja, die blijft bestaan vind ik, alhoewel dat misschien wel van persoon tot persoon zal verschillen.
Net als in real life.
Maar gelijkgestemden, geïnteresseerden vinden vaak toch wel een consensus.

Attachments

• Anti Sound 2.jpg
    Anti Sound 2.jpg
    81,7 KB · Bekeken: 113
niet heel nieuw; bestaat al een jaar of 10 in deze vorm

Dat die e-lessen al langer bestaan was me wel bekend - er worden ook al geruime tijd bijlessen gegeven via Internet, maar een opleiding binnen onze branche, zoals Roland die nu aanbiedt, dat was ik nog niet eerder tegen gekomen. Ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan lopen.

Back