Motu Ultralite vs NI Audio 8

makko

Stamgast
Hoi!

Ik heb een Motu Ultralite MK3 FW en die vind ik eigenlijk helemaal prima! Zeer fijne geluidskaart voor zowel in de studio als live.
Nu wil ik voor het dj'en traktor scratch aanschaffen, met een audio 8.

Van de motu gebruik slechts een paar ins & outs, dus eigenlijk een beetje overkill.

Mijn vraag is; Ga ik er veel op achteruit/vooruit wanneer ik de motu verkoop en de Audio 8 ook voor produceren/livesets zal gaan gebruiken?

Hoor graag reacties van mensen die ervaring hebben met beide kaarten.

Cheers!

Laatst gewijzigd:
De motu tegenover een RME is wel een hoorbaar verschil. Ik denk dat het tussen de NI en de Motu wel mee zal vallen. De NI heeft Slechts tulp uitgangen. De Motu heeft gebalanceerde jacks. Dat klinkt een stuk beter. Daar merk je weer weinig van op een DJ mixer.. De NI is niet stand alone, heeft verder niks aan boord geloof ik. De Motu is een DSP mixer die je zelfs als reverb bak en compressor kan gebruiken.

Als je de NI niet nodig hebt voor de tijdcode, dan zou ik het bij de Motu houden.

Heb ook een motu ultralite mk3 USB/FIREWIRE, prima kaart.

NI audio 8 zou ik minder vertrouwen in hebben.

Het enige nadeel is dat je een dubbelen riaa preamp moet hebben als je met platen draaid.

Ipv van traktor gebruik ik Ableton met een miss pinky ML4 plugin.

Hiermee kun je leuke dingen doen die in Traktor en Scratch nog niet mogelijk zijn.

Draaid ook nog eens stabiel op een oude laptop met 3GB RAM.

Het gaat me juist om timecode! Anders zou ik mn motu echt niet weg willen doen!

@flyweight, ok nice one. Voor thuis is dat wel relaxt, maar in de club niet.

Laatst gewijzigd:
Ach, het is maar net hoe erg je voorbereid je set wil doen. Als je thuis alles klaar wil zetten, en daar geen moeite mee hebt, is de Ableton optie best fijn. Traktor is meer een DJ programma, dus hele grote platentas bij je.

Traktor is te hacken zodat je ook zonder audio 8 aan de gang kan. Moet je niet met vinyl maar met cd's willen draaien. Anders heb je een pre amp probleem. De nieuwe cdj2000 heeft USB, dus word gezien als controller. Geen cd nodig. Maar wel nog steeds je audio 8. Koop je voor €160 een Traktor 1 controller, ben je ook klaar.

Ableton met Miss Pinky is ook gewoon als DJ set te gebruiken.

2 decks en mixen met vinyl. heeft dus eigenlijk niets met Ableton live sets te maken.

Behalve dan dat je ook nog eens clip kun scratchen en launchen en alle effecten kunt gebruiken.

Effe tempo tappen en je delays en lfo zijn mooi in sync.

Ik heb gewoon zelf een dubbele riaa preamp gemaakt en die neem ik dan mee en zet ik het zaakje op voordat ik moet draaien.

Zo een DJ 8 is leuk om te draaien maar is geen goede studio box. de motu is gewoon beter. Ik zou die nooit wegdoen. De motu heeft ook heel goede latency eigenschappen.

Oeh, dat wist ik niet. Dan zou ik al helemaal bij de Motu blijven!

Maar het is wel iets minder vrij werken met tracks selecten toch?

Hoezo minder vrij??

je dropt gewoon je track op de M4L Miss Pinky plugin en gaan.

Voorluisteren doe je op de dj mixer.

Je kan ook compleet zonder mixer werken maar dan kun je niet scatchen.

ieder deck heeft dan een eigen control input en audio output. Alsof het een normaal deck is.

Je moet wel gewoon beatmatchen zoals normaal met vinyl

Met een midi controller erbij word het helemaal leuk.

Ah, dus je kan je tracks direct in Ableton slepen?

Nou uuuuh... :doei: Traktor :D

Lees effe de rest, dan zie je dat je met tijdcode en Ableton kan werken. Dus niet warpen maar beatmatchen.

Traktor is te hacken zodat je ook zonder audio 8 aan de gang kan. Moet je niet met vinyl maar met cd's willen draaien. Anders heb je een pre amp probleem. De nieuwe cdj2000 heeft USB, dus word gezien als controller. Geen cd nodig. Maar wel nog steeds je audio 8. Koop je voor €160 een Traktor 1 controller, ben je ook klaar.

Te hacken?? Waar heb jij het over dan?

Ik heb een legale ongehackte traktor en die werkt prima met mijn motu, ook met timecode, ook met vinyl. Werkt gewoon out of the box, altijd al zo geweest...

Er valt aan traktor dus ook niets te hacken...

Ah, dat was voor dat ie uit de doos met tijdcode werkte. Of ik verwar het met Serato denk ik..

Back