Audio Interface, welke?

Heeft iemand een idee over wat voor patch geschikt zou zijn voor de Andromeda om de ada8000 vs ULN8 te testen?

Hoi Relexted, ik draai nu dus direct muziek af via de laptop op mijn vxt6 monitors, zal er dan echt geen verbetering in komen als ik daar een audio2 tussenzet? iemand van een dj store in Haarlem raadde mij aan om dan voor de m-audio fast track pro of se focusrite scarlett 2i2 te gaan boven de auio2dj van native instruments, voordat ik geld ga uitgeven wil ik toch echt graag weten of de vxt6 dan iets mooier zal gaan klinken met 1 van deze 3 jongens.

De krk's rechtstreeks in de laptop ... dat lijkt mij iig kwaliteitsverlies. ruis en gekraak krijg je er ook gratis bij.. zoals ik het mij kan herinneren :l
Zoiezo is het afspelen van wav of 320kb mp3 iets om op te letten mocht je dat nog niet doen.

Denk dat je hiernaar opzoek bent http://www.bax-shop.nl/b-stock-aanbiedingen/b-stock-m-audio-fast-track-c400-interface-v2-1-beschikbaar/product-details.html?gclid=CJzVz6WmkLICFUQLfAodNyEANA#!prettyPhoto

Ik wil niet veel zeggen.. Maar het verschil tussen mn onboard minijack uit of bv mn komplete audi 6 of digidesign rommel is echt huge hoor
Er zijn idd verschillen te merken tussen onboard en outboard converters.
Hoe groot ze zijn kan je met een ABX test uitmaken. Heb je 10 van de 10 goed dan zijn de verschillen vrij groot.
Ik snap hem ook niet goed..

Ik heb gehad resp. M audio Delta, Motu Ultralight, RME multiface, de verschillen waren enorm.

Zowel met AD/DA conversie als enkel DA conversie
Dan kan je vast wel wat files posten met alleen de AD converter als verschil samen met het ABX verslagje.
Suc6 ermee :okdan:

Om het verschil tussen converters te horen moet je er wel wat langer mee werken dan een snelle abx test.
Er staat geen enkele tijdlimiet op een ABX test. Je mag er jaren over doen als je dat wilt.

Heeft iemand een idee over wat voor patch geschikt zou zijn voor de Andromeda om de ada8000 vs ULN8 te testen?

Een hele percussieve patch zonder lowpass filter denk ik, omdat daar de hoogste frequenties in zitten en dus aliasing het grootste probleem kan zijn.
Maar je zou ook een bass patch kunnen proberen omdat er ook word gezegd dat het laag tussen converters veel uitmaakt.

Ik ben heel benieuwd. :okdan:

Transparantie van je converter kan je makkelijk testen door je output samplen, inverten en op te tellen.

Dat lukt mij niet omdat ik windows 7 heb en die heeft die lastige kopieer beveiliging. Aaaaahh.

Edit:
Er is nog een probleem met deze test: Jitter.
Om jitter zo klein mogelijk te houden moet de klok zo dicht mogelijk bij de converter zitten, 1 mm maakt al verschil.
Er zullen dus altijd timing verschillen zitten tussen de AD converter en DA converter waardoor ze niet goed nullen terwijl ze wel helemaal transparant kunnen zijn.

Wat je wel kan doen is een geluidsfile meerdere keren door de loop halen om zo de artefacten te versterken. He hoeveelheid loops waarbij de converters nog gelijk klinken is een maat voor de nauwkeurigheid van de converters.
Ik verwacht dat een converter van 80 euro veel minder loops kan hebben dan een hele dure.

Laatst gewijzigd:
Ik snap hem ook niet goed..

Ik heb gehad resp. M audio Delta, Motu Ultralight, RME multiface, de verschillen waren enorm.

Zowel met AD/DA conversie als enkel DA conversie

Enorm? Absoluut niet in mijn perceptie!
Als ik een enorm verschil moet benoemen dan is dat mijn tuin en die van m'n buurman, bijvoorbeeld. Maar zeker niet het verschil in deze converters die ik ook allemaal min of meer gehad heb. Ik heb nu net als Da Goose ook Lucid converters, ben er heel blij mee. Toch steek ik mijn handen niet in het vuur dat ik in zo'n ABX test het verschil er zo uithaal tov een instap usb interfaceje. Met een ENORM verschil zou dat natuurlijk geen probleem zijn... Neemt niet weg dat ik het volledig eens ben met iedereen die er op hamert dat alles wat met muziek te maken heeft te maken heeft met EMOTIE, en niet alleen droog wetenschappelijk bekeken hoeft te worden.

Back