RM1X probleem

kozmix

Ingeburgerd
Ben ik al dagen bezig met een nummer op de rm1x, zet ik 'm vanmorgen aan: is alles ineens anders. Dan bedoel ik: alle voices zijn ineens GM Grandpiano, de effectinstellingen zijn anders en de variation staat uit op elke track. HOE KAN DIT?
nee ik heb niet met de setup liggen klooien, en er heeft niemand anders aangezeten. zou ik per onbewust op de verkeerde knopjes gedrukt hebben? staat het geheugen te vol?:confused:

Dit probleem met de rm1x gebeurt alleen als je een keyboard, synthesizer of ander apparaat aansluit op je rm1x dat midi verstuurt. Als je dit apparaat later aanzet dan de rm1x kan dit vanalles veranderen in het pattern of song wat je op dat moment aan hebt staan. Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen.:)

Dat is gek, want ik heb er helemaal niks op aangesloten, ik heb er gisteren wel ff een zak chips opgelegd, zou ie dat niet leuk hebben gevonden???:D

Origineel geplaatst door kozmix
Dat is gek, want ik heb er helemaal niks op aangesloten, ik heb er gisteren wel ff een zak chips opgelegd, zou ie dat niet leuk hebben gevonden???:D

...misschien heeft ie liever borrelnootjes? :D

hm, ik zou zo snel geen oplossing weten..

Origineel geplaatst door chrizz
Dit probleem met de rm1x gebeurt alleen als je een keyboard, synthesizer of ander apparaat aansluit op je rm1x dat midi verstuurt. Als je dit apparaat later aanzet dan de rm1x kan dit vanalles veranderen in het pattern of song wat je op dat moment aan hebt staan. Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen.:)

Dit klopt heeeeeeeeeeeeel irritant vind ik dat..............
andersom gebeurt dat namelijk ook.........

Origineel geplaatst door chrizz

Dit wordt volgens mij veroorzaakt door 'Program Changes' die over MIDI worden uitgestuurd. Deze kunnen er worden uitgefilterd. (Druk 3x op de 'Utility' button om in het juiste menu (MIDI FILTER) terecht te komen).

Laatst gewijzigd:
Waarom zet je de 'Program Changes' die je nodig hebt niet in een phrase of in de sequence?

Let er ook op dat de MIDI Settings (2x op de 'Utility' button drukken' en 1x op ' --> ' drukken) goed staan.

Voor meer info kan je altijd terecht in de manual (pagina 135-137).

Back