Sp 404 effecten op Microkorg

GijsH

Stamgast
Hey,

Ik vroeg me af of iemand mij hier met deze vraag kan helpen. Ik zou graag de effecten van mijn SP-404 op mijn Microkorg willen gebruiken. Is dit mogelijk? En hoe zou dit dan moeten? Ik had zelf al eens in beide handleidingen gekeken maar ik kom er niet aan uit.

groeten,

Gijs

Audio output van de Microkorg aansluiten op de line input van de SP404. Dan de hoofdtelefoon aansluiten op de SP404 of de line output verbinden met een mixer/luidsprekerset. Voor zover ik weet bestaat er geen andere manier en kun je niet op magische wijze effecten doorloodsen naar de Microkorg en daar met de knopjes gaan stoeien om de SP404 te bedienen. De SP404 heeft sowieso alleen MIDI input en geen output, waardoor je ook de SP404 niet kunt gebruiken als controller voor je Microkorg.

De SP404 dient dus als ontvanger van de audio, waarna er intern effecten op worden losgelaten. Dat geluid gaat vervolgens weer door naar de line output/hoofdtelefoonaansluiting. De Microkorg heeft wel een audio input, maar die dient volgens mij alleen voor het signaal dat door de vocoder word gebruikt. Als je de boel in een cirkeltje laat gaan dan weet ik niet precies wat voor gekke geluiden je gaat krijgen...

Back