Geluiden opslaan in Virus C gaat niet goed

erik_w

lid
Dag mensen,

Ik heb regelmatig dat ik in multimode geluiden ge-edit heb,
en dat wanneer ik het multiprogramma de volgende dag weer oproep, de geluiden weer orgineel of totaal anders klinken.
En terwijl ik er toch echt zeker van ben dat ik het opgeslagen heb.
Ik gebruik OS 5.5

Zijn er mensen die hier ook last van hebben??

Alvast bedankt.

Greetz Erik.

Ja maar zodra je in multimode saved save je alleen de multimode setup
Dus je moet het ge-editted geluid in singlemode ook saven, tenzij je het ook in multi-singlemode kan saven maar dit weet ik niet zeker
Staat vast wel in de manual maar ik ben nu te lui om ff voor je te zoeken :p

als je ik in multimode m'n geluiden ge-edit heb, zet ik hem in multi-single mode (zie handleiding) eerst op multi drukken, multi in houden en dan op single drukken, dan op de goede part gaan staan en saven maar. Zo doe ik het altijd.

succes*D

Origineel geplaatst door redje
als je ik in multimode m'n geluiden ge-edit heb, zet ik hem in multi-single mode (zie handleiding) eerst op multi drukken, multi in houden en dan op single drukken, dan op de goede part gaan staan en saven maar. Zo doe ik het altijd.

succes*D

Ja zo doe ik 't ook altijd en dat gaat meestal wel goed. Maar soms laad ik de multi weer in en dan heeft ie em dus nie opgeslagen... best vreemd dus...en vooral errug irritant

Bedankt in ieder geval voor de reactie.

Greetz Erik

Je kan dus alleen maar geluiden opslaan in bank C en D
E, F, G en H is het Flash RAM geheugen. Je kan dus wel een hele bank C of D in het Flash geheugen wegschrijven dacht ik. Ga je dus een geluid editten in groep E t/m H, dan moet je hem of wegschrijven naar bank C of D

Wat betreft het opslaan van geluiden. Ik mis toch wel een RAM kaart hoor op dat ding of floppy drive om 1 geluid te laden of weg te schrijven. Als je 1 favoriete klank van je eerdere songs wil laden, moet je de gehele bank laden. best wel vervelend.

Om snel een bank weg te schrijven of te laden gebruik ik nu de Bank dump funktie op mijn YAMAHA Sy 85.

Er is trouwens een nieuwe OS 6.0 versie. Kun je downloaden van de Access site
http://www.access-music.de/products.php4?product=virusc

Hier kun je ook geluiden laden.

Verbind beide midi kabels. Speel de midi file af in een sequencer (wel system exclusive inschakelen).

De nieuwe OS bestaat uit 2 gedeeltes.

groet Erik

Ik merkte dat ik bij OS 6.0 ineens 2 banken extra heb. n.l. bank A en B. Als jij ook al een bank A en B hebt, zijn dit de banken waarnaar je de geluiden moet wegschrijven die je edit. Ik heb nu totaal 8 banken.

Groet Erik

Origineel geplaatst door erik.vermeer@wa
Ik merkte dat ik bij OS 6.0 ineens 2 banken extra heb. n.l. bank A en B. Als jij ook al een bank A en B hebt, zijn dit de banken waarnaar je de geluiden moet wegschrijven die je edit. Ik heb nu totaal 8 banken.

Groet Erik

Al sinds de Virus A bestaan banken A & B om je geluiden in op te slaan! (RAM)
In een van de laatste OS updates is het ook mogelijk om complete banken in het flash ROM op te slaan. Dus copy A of B naar een van de ROM banken (C t/m H).

Origineel geplaatst door OnAcid
Al sinds de Virus A bestaan banken A & B om je geluiden in op te slaan! (RAM)
In een van de laatste OS updates is het ook mogelijk om complete banken in het flash ROM op te slaan. Dus copy A of B naar een van de ROM banken (C t/m H).

Was dan zeker een fout in het vorige besturingssysteem. Ik moest juist geluiden wegschrijven in bank C en D.

Groet Erik

Back