[HardCore] BReyn - Let's fry these sob's

Nu het probleem omtrent de qualiteit stelt zich imo enkel rond mijn opzet.
De lead is, zonder in de aanval te gaan en enkel bij versie II van onze veteraan Niel Duran met wat oversturing.
Zoals eerder vermeld gaat er blijkbaar heel wat verloren door mijn kutopstelling.
Nuja kwas al content terug wa beats te kunnen creëeren

Als alles goed gaat heb ik eind deze begin volgende maand deftige monitors KRK RP 8.
Ben benieuwd naar de verbetering.

Vraag me niet wat ik nu gebruik kga niet de komiek uithangen.
DAW is FL bagger i know cubase staat ook op mijn wishlist beetje te duur 500,- is er net over tenzij jullie weten de prijs te drukken dan hoor ik het graag... Is bv de 3 of de 4 voldoende?

Dan ben ik wel benieuwd welke sounds dat zijn want ik hoor het er niet in terug :D Je afmix is nogal slordig. Het klinkt inderdaad alsof alles in de hoofdmix (master) overstuurd wordt, mede omdat de lead extra overstuurd als de bassdrum erbij komt (of ik heb de verkeerde versie geluisterd).

Cubase 6 elements voor 89 euro inderdaad, gebruik hem zelf ook op XP nog zelfs, samen met reason 6.5
http://www.bax-shop.nl/sequencers/s...nts-6-produceer-software/product-details.html

Dan ben ik wel benieuwd welke sounds dat zijn want ik hoor het er niet in terug :D Je afmix is nogal slordig. Het klinkt inderdaad alsof alles in de hoofdmix (master) overstuurd wordt, mede omdat de lead extra overstuurd als de bassdrum erbij komt (of ik heb de verkeerde versie geluisterd).

Cubase 6 elements voor 89 euro inderdaad, gebruik hem zelf ook op XP nog zelfs, samen met reason 6.5
http://www.bax-shop.nl/sequencers/s...nts-6-produceer-software/product-details.html

Wel mijn beste het is jouw lead die je als soundbank voor Synth1 geruime tijd terug op synthforum hebt geshared. Helemaal lost in translation blijkbaar.

Concreet is het de derde lead in de bank met enkel en alleen wat distortie...

Dan hebben we een winnaar! Kom erbij Cubase elements! :verkoght:

Nog iets waarmee ik worstel...
Willen jullie me ff de weg wijzen omtrent een audio interface met midi voor master keyb en liefst budgetvriendelijk. Ik heb interne pci-kaarten gezien waarvan ik twijfelde of ze zouden voldoen of zijn externe beter? Ik had in gedachten vr de Behringer firepower desktop aan te schaffen of kan het beter?

Ableton is ook leuk om te proberen (overigens kan je Cubase ook gratis uitproberen).

Lang met Ableton gewerkt, totdat ik een render van Cubase hoorde. Dan ga je toch wel huilen over de kwaliteit die Ableton uitspuugt.... maar het werkt wel superhandig, handiger dan Cubase vind ik.

Volgens mij is dat onzin. Ik heb eens een cd gehoord waarbij dezelfde track in alle verschillende DAW's is gemixed (met externe plugins) en ik hoorde echt geen verschil tussen Cubase, Logic en Ableton. Als de geluidskwaliteit niet goed was, zouden grote artiesten als David Guetta niet op Live zijn overgestapt. Het enige wat ik mis in Ableton is een overzichtelijke mixer zoals in Cubase en iets als Vari-Audio, maar vergeleken met Live is muziekmaken in Cubase zoooo omslachtig...

Volgens mij is dat onzin. Ik heb eens een cd gehoord waarbij dezelfde track in alle verschillende DAW's is gemixed (met externe plugins) en ik hoorde echt geen verschil tussen Cubase, Logic en Ableton. Als de geluidskwaliteit niet goed was, zouden grote artiesten als David Guetta niet op Live zijn overgestapt. Het enige wat ik mis in Ableton is een overzichtelijke mixer zoals in Cubase en iets als Vari-Audio, maar vergeleken met Live is muziekmaken in Cubase zoooo omslachtig...

Het is misschien persoonlijk, maar ik vind het echt. De renders van Ableton vond ik om te huilen in vergelijking met die van Cubase.

Heb zelfs korte stukjes nagebouwd met exact dezelfde geluiden/samples. Als ik die dan renderde met Cubase klonken ze vele malen helderder en duidelijker. Helaas, want ik had graag met Ableton doorgewerkt.

De mixer in Cubase vind ik dan weer dramatisch onoverzichtelijk :). En de workflow is ietwat omslachtig in Cubase. Daar is Ableton echt heel veel beter in.

Keyboard: ik heb een Akai MPK gekocht, vind 'm wel fijn werken. Kan ik je verder niet echt over adviseren want dit is mn eerste keyboard.

Interface : genoeg keus, M-Audio / TC Electronic / Tascam maken goede interfaces voor een redelijk bedrag. Zou gaan voor een externe interface, met een handige master-volumeknop erop. Heb ik zelf goede ervaringen mee. (TC Electronic en M-Audio).

Keyboard: ik heb een Akai MPK gekocht, vind 'm wel fijn werken. Kan ik je verder niet echt over adviseren want dit is mn eerste keyboard.

Interface : genoeg keus, M-Audio / TC Electronic / Tascam maken goede interfaces voor een redelijk bedrag. Zou gaan voor een externe interface, met een handige master-volumeknop erop. Heb ik zelf goede ervaringen mee. (TC Electronic en M-Audio).

Als ik kan kiezen dan wordt het m-audio omdat het keyb een m-audio oxygen 61 is en ik liefst zoveel mogelijk van hetzelfde merk wil.

Nu ga ik de KRK rokit rp8 in huis halen en vraag me af of er dan een minimum vereiste is voor de interface om deftig te kunnen werken met de monitors.
Is het nodig om een van 24bit en 192Khz te halen of een van 24bit en 96Khz...??

ontegenspreekbaar beter in Cubase.

Dat zou ik zelf zo niet durven beweren, hetgeen ik er over geschreven heb dat zijn mijn eigen luisterervaringen.

Natuurlijk is Ableton zeker geen troep, maar ik kan me nog heel goed herinneren toen ik een eerste stukje renderde uit Cubase (een paar weken geleden was dat), ik echt bijna van mn stoel viel, een gigantisch WTF-moment.... het verschil klonk in mijn oren echt als enorm. (ik heb het dan uiteraard wel over "droog" renderen, dus zonder mastering-plugins)

24 bit 48khz is voor mij voldoende.....

De enige die ik kan terugvinden is de m-audio fast track ultra R8 of de Profire 610?!
Wat ik nu vastgesteld heb is dat het keyb via usb aan te sluiten is.. Pfff wat een kluwen v informatie...

Ik ga 1000,- investeren waaronder:
KRK RP8: 490,-
M-Audio oxygen 61: 165,-
Interface?????
Cubase: 89,-
Nieuwe bekabeling

Wat is dan de beste oplossing voor de interface?
Ik wil allesbehalve besparen op de monitors dus dat staat al vast.

Dat zou ik zelf zo niet durven beweren, hetgeen ik er over geschreven heb dat zijn mijn eigen luisterervaringen.

Natuurlijk is Ableton zeker geen troep, maar ik kan me nog heel goed herinneren toen ik een eerste stukje renderde uit Cubase (een paar weken geleden was dat), ik echt bijna van mn stoel viel, een gigantisch WTF-moment.... het verschil klonk in mijn oren echt als enorm. (ik heb het dan uiteraard wel over "droog" renderen, dus zonder mastering-plugins)

Dit is eigenlijk pure ironie want toen ik vroeger starte met producen was het enkel fl dat de klok sloeg.
Nu heb ik destijds ter proefondervinding kicks in microtonic gemaakt dit zowel in fl als in cubase en het verschil is heeeel opmerkelijk, 't is helderder en krachtiger.

Ik spreek nu tegen mijn eigen winkel want fl is vlaamse makelij en toch moet ik als ik eerlijk ben het toegeven dat fl achterop aan het hinken is.

Aan de andere kant en zoals eerder vermeld is produceren in cubase niet zo gebruiksvriendelijk als fl.
Dat weegt imo niet op tegen het verschil in qualiteit

De enige die ik kan terugvinden is de m-audio fast track ultra R8 of de Profire 610?!
Wat ik nu vastgesteld heb is dat het keyb via usb aan te sluiten is.. Pfff wat een kluwen v informatie...

Ik ga 1000,- investeren waaronder:
KRK RP8: 490,-
M-Audio oxygen 61: 165,-
Interface?????
Cubase: 89,-
Nieuwe bekabeling

Wat is dan de beste oplossing voor de interface?
Ik wil allesbehalve besparen op de monitors dus dat staat al vast.

Jongen, ik ga je nu een advies geven waar ik heel veel aan gehad zou hebben toen ik net begon met deze nogal dure hobby:

- KOOP ZOVEEL MOGELIJK 2E HANDS -

Waarom zou jij de volle mep gaan betalen voor een gloednieuwe audio interface en monitoren, terwijl Marktplaats er vol mee staat? De spullen die je als beginner koopt, verkoop je waarschijnlijk toch weer door zodra het muziekmaken serieuzere vormen gaat aannemen.

Ik koop nagenoeg alles 2e hands en heb veel vaker problemen gehad met nieuwe spullen, dan met gebruikte spullen.

Back