gate input op effect pedaal met een Solid State Relay

Een transistor in je kabel solderen en dan met een trigger de transistor open en dicht zetten?

Wat je het beste kan doen hangt mede af van het pedaal.
Moderne Boss en Ibanez pedalen hebben een pulse switch in het voetgedeelte zitten waarmee wordt geschakeld.
Electro Harmonix en een hoop andere pedalen hebben een dubbele latch schakelaar. Met deze pedalen schakel je enkel het audio signaal (wel of niet door de effectschakeling).
Audio schakelen met een solid state relais lijkt me niet altijd zomaar goed gaan.

Welk pedaal wil je op afstand aan- en uit gaan zetten?

het gaat om de electro harmonix freeze.
Deze bewaar ik natuurlijk in de vriezer voor het beste resultaat.

http://www.ehx.com/products/freeze

ik denk dat er geen audio door de switch gaat.

http://www.mattgallagher.me/2011/07/replacing-the-footswitch-in-an-ehx-freeze-pedal/

het pedaal herhaalt het geluid oneindig als die getriggert word. hij loopt een fractie van een seconde.

Als er geen audio door de switch gaat is een solid state relay dan de beste optie?

doepfer heeft hier iets dergelijks gemaakt maar ik kan niet zien wat voor ic erop zit.

http://www.doepfer.de/a150.htm

Als dit lukt kan ik iets dergelijks ook in een memory boy bouwen in de tempo tap voor synced delays.

Een trigger en cv input met een vactrol kunnen van de freeze een waardevolle aanwinst maken in een modular.

is er niemand die een tip heeft voor een voltage controlled switch??

Of ik een relais of comperator moet gebruiken??

Een schakelaar circuit dat bij 5v inschakelt en bij vb < 3 v weer uitschakelt.

Zodat ik met een gate signaal het ding aan en uit kan schakelen.

Ik weet het niet omdat ik de Freeze niet ken.

Maar ik wil best een mening geven ;) :
Ik denk dat je het beste met een relais kan werken en niet met een SSR.
Ik denk ook dat de audio wel door de schakelaar gaat.

Maar nogmaals: weten doe ik het niet.
Ik zou het gewoon uitproberen, beide onderdelen kosten niet zo veel geld...

Volgens mij....

Wordt de switch gebruikt om iets in het circuit aan aarde te koppelen. De veer op het schakelaar PCBtje is volgens mij om de behuizing mee te aarden. Als dat zo is is het logisch dat 1 van de 2 draden die het PCBtje met de rest van het pendaal verbinden een aardedraad is. Die andere draad moet wel aan de andere kant van de schakelaar verbonden zijn. Die verbinding is ook met een transistor te maken. Ik denk dat dit circuit wel te gaten is. Ik denk dat er geen audio door de schakelaar gaat.

Maar ik kan me heel goed vergissen hoor, doe ik wel vaker.

zo weet nu zeker dat er geen audio door de switch gaat. het idee van Brz is zo slecht nog niet.

ik allemaal moeilijk doen met optocouplers, sstate relays.... kan veel goedkoper. :) bedankt voor de tip.

Jeeeee het werkt, ik kan hem nu met een gate signaal triggeren.

Schakelen gaat tot in de audio range..

Zeer leuke aanvulling aan de modulair.

Zou eens wat geluids voorbeelden posten.

:luv:

nee ik heb geen foto camera, heb daarom plaatjes van het web geplukt.

heb wel mini jack terminals gekocht maar nog geen gaten kunnen boren.

zal eens kijken of ik ergens een simple camera vandaan kan toveren.

:mega: die heb je wel verdiend met die gouden tip ;)

Back