Sonic Potions LXR 1 met probleem

electrodancer

Ouwe rot
Beste mensen ik heb een sonic potions lxr (1) met een probleem.
als ik de print met de sd card erin steek dan loopt hij vast.....zonder deze pcb blijft het mainboard gewoon draaien (zegt dan wel dat er geen sd card is maar alles blijft functioneren)
en zodra ik hem opstart met de extra pcb dan loop hij vast.
reeds geprobeerd :
nieuwe sd card met firmware en kits erin gezet
alle ic's eruit met een ic richter recht gezet en alle ic s terug erin
socket van processor op het mainboard en de 32f405 op de sd card pcb opnieuw gesoldeerd.....maar top op heden geen succes en het probleem blijft
ik hoop dat ik hem op een of andere manier weer aan de gang krijg, want dit is echt een ondergewaardeerde drumsynth die waanzinnig kan klinken.
alle hulp en tips zijn welkom....sonic potions is ook al gemaild, van hun nog geen reactie

Is dit een lxr kit die je zelf recent gemaakt hebt of is die stuk gegaan na verloop van tijd ? Heeft het al ooit gewerkt dus ? Als ik zo op eerste zicht lees en die lxr pcb's bekijk dan zou ik denken dat er kortsluiting zit op dat STM Arm bordje ... Heb je op die 3V3 lijn de weerstand al gemeten naar GND? Die Arm kan stuk zijn (in kortsluiting zijn dus) ... is die spanningsregelaar die daar op zit voor de 3V3 van de STM? Heb je die uitgemeten? Wordt er iets héél heet ?

Laatst gewijzigd:
Is dit een lxr kit die je zelf recent gemaakt hebt of is die stuk gegaan na verloop van tijd ? Heeft het al ooit gewerkt dus ? Als ik zo op eerste zicht lees en die lxr pcb's bekijk dan zou ik denken dat er kortsluiting zit op dat STM Arm bordje ... Heb je op die 3V3 lijn de weerstand al gemeten naar GND? Die Arm kan stuk zijn (in kortsluiting zijn dus) ... is die spanningsregelaar die daar op zit voor de 3V3 van de STM? Heb je die uitgemeten? Wordt er iets héél heet ?
Het is een kit die ik jaren geleden gebouwd heb...heeft altijd perfect gewerkt, en geeft pas sindskort problemen....
Zover ik heb gemerkt word er niks heet....ik ga ermee aan de slag, bedankt voor de tips Toon !

ik heb nog een en ander geprobeerd: nieuw 8mhz cristal en de hele pcb gesoldeerd , gemeten of de lf33 voltage geeft die geeft netjes 3,3 volt
helaas alles zonder resultaat....
ik vermoed dat de processor het heeft begeven....die kan ik misschien wel een nieuwe opzetten...maar dan heb ik alsnog een bootloader en geen firmware....
julian van sonic potions reageert ook nergens op....

Ja het kan vanalles zijn natuurlijk. Heb je een scoop? Eventueel de STM eens apart voeden en zien op data activiteit ... Die 2 26 pins connectoren uitmeten en iets verdachts zoeken . Op Github staat wel wat software LXR_Github. . Hier de schema's moesten anderen mee willen zoeken LXR_schematics

Back