verschil SE-1 en ATC-1?

Tom Thomas

Oude club klinkt nog steeds het best
Ik heb een SE-1 en kan via een ruil ook aan een ATC-1 komen met de cartrdiges; 303, SEM en de (standaard) Moog.
Nu vraag ik me af of ik niet eenzelfde apparaat binnen haal.
Zijn er tussen jullie die ervaring hebben met beide apparaten en me kunnen vertellen of ik niet dadelijk bijna twee identieke apparaten heb?
De bediening verschilt nogal en bij de ATC-1 kun je ook een extern signaal bewerken. Het gaat mij echter om de klankverschillen tussen de SE-1 en de ATC-1.

Thanx in advance,

gr. Tom

:confused:

klank verschillen zijn subtiel, Had je een SE1X gehad had je ook een ingang gehad.
Filter van de SE1 is wat vetter, en hij heeft veel meer modulatie mogelijkheden.
En 4!! envelopes en 3 osc..
Al met al is het verschil niet super groot maar wel (vooral in het laag) goed tehoren.
De ATC is alleen een crime om teeditten en dat is de SE natuurlijk niet dat gaat daar een stuk lekkerder.

Bedankt.
Ik neem hem dan maar niet anders heb ik twee dezelfde apparaten waarvan de ATC zelfs de mindere is.

gr. Tom:biertje:

daar komt het inprinciepe wel opneer.
Ik heb mijn SE1x laatst verkocht puur omdat ik een minimoog gekocht had.
eigenlijk dus met de zelfde reden:)

Maar een SE-1x lijkt veel meer op een mini als een ATC.

Men zegt dat een ATC op een Source lijkt.

Ik dacht altijd dat een SE-1x heel anders klonk als een ATC. (Nooit zelf twee naast elkaar gehad, maar het feit alleen al dat er vier verschillende (en dan ook echt verschillende) filters in zitten..

Gisteren eventjes in een fantastisch boek gekeken wat ze zeggen over de ATC-1..

Daar zeggen ze dat dit het interessantste filter is sinds de Syrinx. Misschien iets te veel eer, maar toch... Duidelijk geen SE-1 dus..

Hey,
Ik ben een gelukkig man dat ik ze alle twee bezit...ben helemaal gek van ze..
en ja de se-1x is dikker kwa laag....deze is ook volgens mij afgeleid van de minimoog
en de atc-x is meer bedoeld voor het laag mid gedeelte....deze is afgeleid van de moog source....

Ik vind deze bakken echt lekker, goeie midi implantatie, de tune blijft perfect

Als je een moog voyager nog niet kan betalen zou ik zeker die se houden!
En een atc is cool om er bij te hebben(nou ja er bij, ik gebruik hem altijd....:)

Maar een ding weet ik zeker ik hou ze altijd...

ben benieuwd voor welke geluiden je di ehebt gebruikt!
kan je misshcien één of enkele voorbeeldjes noemen ?

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Gisteren eventjes in een fantastisch boek gekeken wat ze zeggen over de ATC-1..

Daar zeggen ze dat dit het interessantste filter is sinds de Syrinx. Misschien iets te veel eer, maar toch... Duidelijk geen SE-1 dus..
Citaat: "The A-Z of Analogue Synthesisers Part Two: N-Z" over de ATC-1
And the minute you turn it on with the Mini filter in it, you'll forgive any other faults, as well, because it has one of the most animated and human filter sounds since the Syrinx. Thoroughly recommended.

catscan >>> en geluiden zoals in the agency ?!?!

die van die lfo gebliep in het begin die steeds een octaaf omhoog gat en weer omlaag

Origineel geplaatst door endonyx
catscan >>> en geluiden zoals in the agency ?!?!

die van die lfo gebliep in het begin die steeds een octaaf omhoog gat en weer omlaag

Agentcy......jp8000+106

bleip.....denk de nordlead2

- off topic -

ik heb een thread geplaats waarin ik een doepfer a100 systeem wil ruilen tegen een bak van studio electronics. iemand interesse?

- on topic -

Origineel geplaatst door Catscan
Agentcy......jp8000+106

bleip.....denk de nordlead2

*gniffel* Ender je kon toch niks met je 106, ben je niet blij dat je hem weg hebt gedaan? :D

Moog

Moog

De SE1(X) is een regelrechte Minimoog clone (dat zegt Bob zelf.. )

En de ATC is qua opbouw meer gebouwd a la "Source".. maar met de toevoeging van de Filter-optie.. en dat maakt het nou nét even wat interessanter.

Koop gerust een ATC voor naast je SE-1.. het zijn twee totaal verschillende analoge synths.. die ieder hun mannetje kunnen staan.

De ATC is nog steeds een van mijn persoonlijke favorieten.

Hij had een 106, maar deed hem weer van de hand omdat hij er naar eigen zeggen niks mee kon. En vervolgens vraagt hij weer waarmee dit en dit gemaakt is. En blijkt dat een 106 te zijn.

Back