Keytek CTS-2000

CreOn

Alles naar de knoppen....
Of het interessant is weet ik niet...maar de rubriek "gear geonden" bestaat niet.
Maar goed, hier staat een Keytec CTS-2000 te koop. Zelf nooit van gehoord, weet dus niet of dat het de moeite waard is :confused:

Qua uiterlijk lijkt ie op een kruising tussen een Gem en een DX7
Nee nooit van gehoord. en ik denk meerdere mensen niet zo als ik naar teller ga kijken:
Deze advertentie is 7 keer bekeken...

Staat er ook nog maar sinds 7.40 vandaag....
Er staat daar ook nog een Siel te koop .

Keer een score...dat ziet er veelbelovend uit :dubbel:

keyteck 2000 synth prnotk staat op zeelandnet voor 525 euro,deze mag je voor de helft hebben
Bekijk foto

Deze advertentie had hij van morgen geplaatst op 2dehands.nl :D

tis geen slechte synth, ik heb hem in 92 geloof ik gekocht en in 96 verkocht.
beetje softe sound, niet echt iets met ballen, maar je kan er leuke fx soundjes uithalen.
Redelijke padsound en strings, bas zit er bijna niet in maar de hooge seq soundjes zijn wel bruikbaar.

Wel een goed masterkeyboard (5 zones met eigen faders)
maar meer als 100 Euro zou ik hem niet waard vinden.
maar dat vind ik wel meer synth's die voor veel duurder verkocht worden;)

voor die prijs heb je er een goede synth aan

Onbekend maakt onbemind. Dus als je er eentje tegenkomt, is het meestal voor (bijna) niks.
Pakken, zou ik zeggen, want ze zijn vreselijk onderschat.
Ok, VET is'ie niet, maar so what? Een lekkere mix proberen te maken met alleen maar
vette sounds lijkt me een bijzonder slecht idee. ;)
Wat de 2000 wel heeft zijn heel veel mogelijkheden om de klank te bewerken. De 8 sliders
zijn bovendien verrekte handig om life je klank te beïnvloeden. Programmeren is trouwens
wel iets wat je even onder de knie moet krijgen.
In ieder geval kun je (voor maximaal 125 euro) heel wat leuke dingen doen.

En wat die info over Keytek zelf op Harmony Central betreft, daar heb ik wat anders
over gehoord. Niet dat ik daar ooit zwart op wit bevestiging van heb gevonden, maar
volgens mij klopt het wel.
Voor zover ik weet, was Siel al een tijdje ervoor overgenomen door Roland toen de Keyteks
op de markt kwamen. Het verhaal luidt, dat de Keyteks gevuld zijn met Roland technologie,
geproduceerd in Italie (de keyboards komen daar sowieso al vandaan) en op die manier,
ook vanwege de korte vervoers-afstanden binnen Europa, uiterst goedkoop op de markt
gezet. Low budget Roland dus, om begrijpelijke redenen niet onder hun eigen naam. :D

Ik heb een goeie reden om aan te nemen dat dit verhaal klopt. Ik heb nog een aantal
nieuw-in-doos Keytek modules, een klein keyboardje en een CTS-5000 staan, met op
allemaal een sticker van Roland's transport afdeling. :dubbel:

Ik heb zelf een CTS 2000. Hij klinkt best goed. Ik ben er heel tevreden mee. Hij is veel meer hands-on dan bijv. mijn XP-80. Moge veel muziek uit de output komen :-)

Back