Software alternatief TC-Electronic M-One XL

Nap

Nieuwkomer
Ik ben langzamerhand steeds meer aan het overstappen op software, maar voor de TC-Electronic M-One XL heb ik nog niet echt een goed alternatief gevonden. Ik heb inmiddels BlueVerb en Ambience geprobeerd als reverbs, maar die klinken mij toch minder goed in de oren. Ook qua delay heb ik nog niet iets dat zo natuurlijk/vol klinkt als de M-One XL.

Je mag hieruit afleiden dat ik alleen op zoek ben naar goede reverbs en delays, de overige effecten als flangers/chorus etc. gebruik ik niet.

Ideeën? Graag volledig software en niet gekoppeld aan speciale DSP kaarten als UAD of iets dergelijks. En onder OSX graag.

Een goede software delay die meekan met een de TC moet geen enkel probleem zijn. Wat zoek je in een delay? Natuurlijk/vol zegt mij weinig als het om digital delay gaat. Als het gaat om vintage emulatie is het zoeken naar iets dat je smaak is, anders neem je er gewoon een die de functies en interface heeft die je zoekt en LAAT je 'm goed klinken.

Qua reverb vind ik Valhalla room te gek. niet duur ook. Maar of ie ook voor mac is weet ik niet.

Ik heb me er nog niet zo in verdiept, het enige dat ik constateer is dat de M-One beter klinkt dan de software die ik tot dusver heb geprobeerd - maar ik heb verder geen idee van wat er zoal te koop is en wat 'goed' is en wat niet. Een tip als Valhalla is dan dus nuttig, want dan kan ik die eens gaan uitproberen!

die van lexicon pcm- bundle en zo
of de trueverb van waves
klinken beiden beter dan de m-one ( die ik ook heb, mn voor live toestanden )

Ik ken die M-One niet maar zo van de top van mijn hoofd een paar:

Delay:
Fabfilter Timeless 2
Soundtoys Echoboy

Reverb:
2CAudio Breeze (of Aether maar die is prijzig) (Algoritmisch)
Valhalla Room (ook Algo)

Qua reverbs heb ik wel wat tips voor je, maar delays niet zo.

Reverbs dus:

2CAudio - B2 > Er staan veel audio demo's op de site, dus oren gespitst. Kan niet precies uitleggen hoe en wat, maar hij is goed genoeg in mijn ogen om 'm te noemen. (Ik demo 'm zelf ook nu pas)

Valhalla DSP - Valhalla Room > is ook wel een hele mooie. Early en late reflections met opties inbegrepen. Er is ook nog een andere plug van ze die chorus, delay en andere dingen met timing doet.

Rob Papen - RP Verb > Zowat hetzelfde verhaal als Valhalla DSP, ook een andere VST die delays doet. Vind 'm niet even goed als de VST's van Valhalla DSP, maar misschien ben je een Rob Papen fan.

Relab Development - LX480 > gebaseerd op de Lexicon 480L. Zeer uitgebreide reverb. Heb het daardoor zelfs links laten liggen.

Overloud - Breverb 2 > Leuk dingetje. Overzichtelijk. Niet moeilijk.

Van alle reverbs die ik geprobeerd heb hebben deze reverbs mijn voorkeur. Natuurlijk heb ik ze niet allemaal uitgeprobeerd, en behalve dat, de reverbs worden steeds beter, de kwalitatieve verschillen zijn kleiner.

Back