Refurbished Monitors, betere keuze??

daviscup

Ingeburgerd
Ik kan een mooie set vxt8 kopen en mijn vxt6 verkopen daarvoor, nu zegt de verkoper over zijn refurbished vxt8 het volgende:

Refurbished betekent dat ze terug zijn gestuurd naar de fabriek. Dat kan verschillende redenen hebben maar het komt veelal door een fabrieksfout. De foutieve onderdelen worden vervangen en de speaker gaat daarna door een uitgebreide test. Je kan concluderen dat je bij refurbished speaker meer zekerheid hebt over de kwaliteit, vanwege die test.

Wat vinden jullie daarvan, kopt dat? wil het toch wel zeker weten of ik hier goed aan doe natuurlijk :)

Het kan ook zo zijn dat ze telkens weer iets anders mankeren....maar je weet het nooit.

Ik kan een mooie set vxt8 kopen en mijn vxt6 verkopen daarvoor, nu zegt de verkoper over zijn refurbished vxt8 het volgende:

Refurbished betekent dat ze terug zijn gestuurd naar de fabriek. Dat kan verschillende redenen hebben maar het komt veelal door een fabrieksfout. De foutieve onderdelen worden vervangen en de speaker gaat daarna door een uitgebreide test. Je kan concluderen dat je bij refurbished speaker meer zekerheid hebt over de kwaliteit, vanwege die test.

Wat vinden jullie daarvan, kopt dat? wil het toch wel zeker weten of ik hier goed aan doe natuurlijk :)

Alle pro monitors horen uitgebreid getest te zijn voordat ze de fabrieksdeur uit gaan. Dat je meer zekerheid zou hebben nadat ze met vervangen slechte onderdelen opnieuw zijn uitgeleverd is natuurlijk lulkoek.

Ik stop met producen, maar heb besloten dat ik die vxt sound niet wil verlaten, vandaar.
de koper zegt dat hij wel de aankoopbon heeft, dus hij is de 1e eigenaar, is het een groot risico om deze set toch voor 550 aan te schaffen? wat zijn dingen waar ik op moet letten tijdens het luisteren en wat moet ik zeker aan de verkoper vragen?

Je stopt met produceren dus je verkoopt je vxt6 maar omdat je bang bent dat je ze gaat missen koop je een iets grote en duurde set vxt8 terug? oke erg logisch :D
En dan ga je hier ook nog is vragen waar je op moet letten terwijl je zelf al een gelijke set hebt staan?

Nou je moet er op letten dat ze precies het zelfde zijn als je vorige speakers maar net net iets groter.
Dus meet voor de zekerheid even na of de speaker wel echt 8 inch is anders blijf je aan de gang :D

Echt irritant die bijdehande mensen op sommige forums, als je nadenkt dan bedoel ik waar ik op moet letten bij deze refurbished set, dus wat kan ik het best vragen aan die persoon, en wat zijn bepaalde risico's waar ik echt bij moet opletten.

Ik ben niet bekend met dit soort van monitors maar deze 2 zaken kan je in gedachten houden:
- Vertrouw op je oren.
- Neem nummers mee die jij goed kent en weet hoe ze klinken op jouw monitors.

Refurbished houdt niet direkt een risico in maar als bv. enkel de speaker vervangen werd zonder rekening te houden met de filter in de kast kan er verschil optreden.
Je kan ook hetzelfde monosignaal door beide kasten afzonderlijk laten spelen en vergelijken.
Dit kan je ook al een idee geven over hoe gelijk beiden klinken.

Grtz,
Exo. :mega:

die dells zijn ook gerepareede , 2e handse machines.

:koffie:
Nope.

http://www.dell.com/content/public/smart404.aspx?404;http://www.dell.be:80/outlet
Warranty Support
We give you the same limited hardware warranty* and service that comes with new products, plus a 21-day return policy on all Dell Outlet Products.
Great Value
We offer great prices on some of the latest Dell products as well as three types of Dell Outlet products to help you find just the deal you're looking for:

Certified Refurbished PCs are laptops and desktops that have been returned to Dell, put through the production process and then again retested to ensure they meet all original factory specifications. Certified refurbished systems may have some observable cosmetic blemishes, but they will not affect performance.

Dell Outlet New systems are PCs and enterprise products that were canceled orders, or systems that shipped out to a customer who decided to return the system without ever using it. Dell Outlet New systems do not have any cosmetic damages.

Scratch and Dent products are systems with considerable cosmetic blemishes that do not affect performance. They are a great way to save money while still enjoying Dell Outlet's rigorous rebuilding and testing process. Scratch and Dent computers will not have scratches or pits on the screen, missing or illegible letters on the keyboard, or damage on the touchpad or palmrest.

refurbished producten hebben vaak al bij een klant gestaan, zijn kort na aankoop kapotgegaan, terug naar de fabriek, die geeft er een slinger aan, en terug in de verkoop.

2e hands dus....

:koffie:

Waarschijnlijk bij Musicstore.de? Heb ik het goed?

Ik heb daar ook een keer een set Dynaudio's gekocht, ook refurbished. Wat er precies mis mee was konden ze niet precies zeggen, maar ze konden niet meer als nieuw verkocht worden.

Bij aankomst bleek er 1 in absolute nieuwstaat te zijn en de andere was duidelijk al eerder gebruikt. Die laatste heeft het ongeveer 3 uur gedaan, daarna was het definitief over.

Het is uiteindelijk keurig opgelost door Musicstore, moet ik zeggen, en ik ben erg tevreden over de deal. Maar ik zou het niet zo snel nog een keer doen.

nee

Back