Refurbished Monitors, betere keuze??

Ik heb het nagevraagd, de versterker van de woofer hield er afentoe mee op, eind 2010 is dat gerepareerd, en sindsdien spelen ze bij hem in de opnamestudio probleemloos, ik krijg nog een bon van de reparatie.
Wat vinden jullie hiervan? is dat iets waar ik erg mee moet oppassen als het om de versterker van de woofer ging? en wat voor geluidstest kan ik het best laten doen?
Bedankt alvast voor de reacties jongens!

ben ik nou gek, of wat...

dit is toch gewoon gerepareerd, en 2e hands?

:koffie:

Het enige wat -ie blijkbaar wil horen is: Kopen, je hebt er een goede deal aan.

(Oh ja, en: Jeroen is gek!)

Ik kan een mooie set vxt8 kopen en mijn vxt6 verkopen daarvoor, nu zegt de verkoper over zijn refurbished vxt8 het volgende:

Refurbished betekent dat ze terug zijn gestuurd naar de fabriek. Dat kan verschillende redenen hebben maar het komt veelal door een fabrieksfout. De foutieve onderdelen worden vervangen en de speaker gaat daarna door een uitgebreide test. Je kan concluderen dat je bij refurbished speaker meer zekerheid hebt over de kwaliteit, vanwege die test.

Wat vinden jullie daarvan, kopt dat? wil het toch wel zeker weten of ik hier goed aan doe natuurlijk :)

Alsje iets koopt, ook al is het nieuw, weet je nooit hoe lang dat het blijft werken. Daar heb je geen garantie voor. Als je iets nieuw in de winkel koopt, heb je wel garantie op de werking. Dus als je vraagt wat beter is om te kiezen, refurbished of nieuw, en je bent onzeker en je kunt maar moeilijk besluiten, moet je dus altijd voor nieuw gaan wegens de minimaal 2 jaar garantie.

Kom je dan met het argument voor de prijs,dan moet je dus het risico nemen en maar zien of het goed uitpakt.

Het besluit om het al dan niet te doen, zul je echt zelf moeten nemen. Je moet dus je risico's wegen en op grond daarvan een besluit nemen. Hoe dat uitpakt weet je altijd pas achteraf.

En waar je op moet letten is hier al door anderen aangegeven, dus dat hoef ik niet te herhalen. Punt is dat je een besluit moet durven nemen en daar achter staat. Durf je dat besluit niet te nemen, dan moet je ze dus niet kopen.

P.S. Ik zou geen aktieve monitorspeakers kopen voor in de woonkamer........

Back