Boss GT-6B

Jacob

non-actief
Een tijdje geleden was hier een thread over de Roland GI-20 (een gitaar-midi interface). Erg handig voor gitaristen/bassisten (zoals ik) die met synths in de weer zijn. Alleen een beetje prijzig. Nu zag ik gisteren de nieuwe multi-effect bak van Boss, de GT-6B (gitaarversie heet GT-6, zie www.roland.be voor meer info). Op dat ding zit een MIDI-uitgang en ingang! Weet iemand toevallig of het hier een simpele pitch-converter betreft, en of dat ding een beetje werkt? If so, dan heb je voor 550 E een mulit-effectbak met een midi-interface naar je synths!

ik weet het niet heel zeker hoor, maar volgens mij kun je met die MIDI niet veel meer dan Progam Changes uitvoeren... Dit is in elk geval geen gitaar -> MIDI converter...

Groet,
Roy

Juist! Die MIDI in/uitgangen zijn idd alleen geschikt voor Program Changes. Toch wel handig om de instellingen van gitaar én synths met 1 knop te wijzigen.

Hmm, dan lijkt het me zinniger door te sparen voor een GI-20... ;)

De GT-6 is best een heel goed apparaat, maar midi houdt echt op bij program changes, parameters, midi-dump en sound editing via de pc.

Voor echt midi nootjes op de gitaar kijk eens op deze site, al is ie wat verouderd, wel heel duidelijk:
Midi Gitaar

Back