Beste keuze studiomonitors?

daviscup

Ingeburgerd
Daar zijn we weer, ik hoop dat er niemand kwaad of geirriteerd wordt, maar op zoek naar mijn keuze voor een set monitors ben ik zover gekomen dat de keuze gaat worden gemaakt tussen:

- KRK VXT8
- Event 2020 BAS V3

Ik heb ze dus nodig voor in de woonkamer tijdens het dj'en met vaak techno muziek en andere muziek met zware laag erin, en daarnaast voor het luisteren naar allerlei muziek.
Ik wil geen sub, dus dit moet het echt worden, ik lees zoveel goeds ook over de Events dat ik daarom dit topic open om te kijken of iemand mij kan helpen/adviseren.
Ik weet dat luisteren het beste is, maar dat gaat nu eve niet (blessure).

Ik kan de Events nieuw kopen voor 630 euro en de VXT8 (refurbished) van 2 jaar oud met bon en nog 4 maanden garantie voor 530 euro.

Omdat ik dat mooi vind, zowel uiterlijk van de bovenstaande monitors, maar ook omdat ik geen zin heb om een versterker te kopen.
Maar ik hoop dus graag op een advies/antwoord op mijn vraag, en niet reply's met waarom?

ik vroeg dat inderdaad omdat pioneer spciaale dj setjes heeft uitgebracht en je keuze vrij beperkt is.

Ook zie ik de yamah hs 80's er niet staan, heeft dat een reden ? Als er iets hard laag sub heeft zijn die het wel.

Heb je al speakers beluisterd in de winkel ?

Ik heb nu een setje DJ 5 S en DJ 8 S, de 8" staan in de huiskamer en de 5" op de booth uitgang van m'n DJ DJM in de studio. superspeakers voor het geld.

Ik draai voor productie met K&H o300D en B&W 803s, heb een sloot speakers gehad, maar deze PIO's zijn echt goed.

Daar zijn we weer, ik hoop dat er niemand kwaad of geirriteerd wordt

nou, als je voor iedere monitor een nieuw draadje aanmaakt, dan kan er best wel eens iemand geirriteerd raken.....:D

:peukie:

Opzicht maakt het niet zo veel uit omdat home studio's vaak niet aan de eisen voldoen of kwaliteit van studio's. bovendien zul je niet verschil merken tussen low budget vs low budget luidsprekers.

Mijn keuze zou voor Mackies 824mk2 gaan of KRK VXT8 deze luidsprekers hebben betere bas weergave vooral de mackies.

Motifff: zou jij in mijn geval dan vor die 2e hands vxt8 gaan?
Raphie en Poly-Peter: kunnen julie ven je emailadres geven dan kan ik wat meer te weten komen over de pioneer sdj08,ok?
Is die nou vergelijkbaar met een krk rp8g of stuk beter? ik draai dus echt graag techno!

Raphie en Poly-Peter: mijn mail is davegorthuis@hotmail.com, ik hoor heel graag meer van jullie ervaringen met de pioneers :)

Hier:
Ik heb nu een setje DJ 5 S en DJ 8 S, de 8" staan in de huiskamer en de 5" op de booth uitgang van m'n DJ DJM in de studio. superspeakers voor het geld.

Ik draai voor productie met K&H o300D en B&W 803s, heb een sloot speakers gehad, maar deze PIO's zijn echt goed.

Heb je nou al speakers in een winkel gehoord ? Of heb je al een dusdanige gehoorbeschadiging opgelopen dat je liever op de mening van anderen vertrouwd ?

Alle speakers die ik ooit heb gehad heb ik gekocht op basis van mijn eigen ervaring. Zowel bij anderen in de studio als in de winkel.
Enige wat boeiend is is dat sommige speakers veel fans hebben, dan ga ik ze in real life horen ergens om te kijken of het iets voor mij is.

Op basis van raphies mening zou ik die pio's eens gaan checken bij je lokale muziekwinkel.

Ben geblesserd, vandaar deze vragen, ik heb veel gebeld met bekende shops, en gezegd dat ik thuis de vxt8 heb maar iets nieuws wil, en die zijn allemaal erg verdeeld, maar sommige zeggen dat de vxt6 op alle fronten een stap verder is.

Raphie, ik wil gewoon graag weten of je iets over plus en minpunten kan vertellen van de sdj08.

Erg neutraal, door poort aan voorkant flexibel te plaatsen, eq voor als je iets meer of minder wil en perfecte afstandsbediening en 4!!! Ingangen

Je kan ze ook gewoon bestellen en weer terugsturen als het niets is toch?
Kun je alleen niet vergelijken of je moet twee sets bestellen...

Mijn ervaring was vooral gebaseerd op deze eerdere thread.

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=158065

Maar volgens mij is het vooral slim op de bank te blijven zitten uitzieken, en pas weer verder met je zoektocht te gaan als je daartoe ook fysiek in staat bent en kunt luisteren. En als je daar niet mee kunt wachten, dan kun je het beste de monitors kopen die er het mooiste uitzien.

Back