Beste keuze studiomonitors?

Ik kan deze week de S-DJ08 voor 450 overnemen van iemand en die set is 9 maanden oud met bon, of voor 530 euro een 1,5 jaar oude krk vxt8 met nog 5 maande garantie en bon, en die laatste is begin 2011 een versterker vervangen door KRK service en werkt sindsdien volgens verkoper perfect, en gebruikt die set ook nog steeds voor studioopname en mag komen luisteren, wat zouden jullie doen?
Een 3e optie is eventueel nog een Event / bas v3, die heb ik wel gehoord en klonk veel sterker dan de vxt6 en warmer, die kost nieuw 630 euro.

dat is niet de set, maar ook netjes :) waardoor raakte je overtuigd? heb je ze bij hem gehoord?

nee, raphie heeft pro kennis van zaken en zijn argumenten in de volgende post waren genoeg voor mij om interesse te krijgen:

Erg neutraal, door poort aan voorkant flexibel te plaatsen, eq voor als je iets meer of minder wil en perfecte afstandsbediening en 4!!! Ingangen

Als er iets belangrijk is dan is het wel neutraal geluid en de mogelijkheid om je speakers aan te passen aan je gehoor of kamer. De afstandbediening is een grote plus (scheelt weer een extra passieve monitor controller kopen) en 4 ingangen is ook altijd relaxt om te kiezen.

Persoonlijk zou ik ze altijd nog eerst gaan luisteren voordat ik tot kopen over zou gaan maar aangezien jij direct aan de slag wilt zeg ik: kopuh !! :D
Wel eerst luisteren of ze het goed doen natuurljk, los gezien van het feit of ze naar je smaak zijn.

nou, als je voor iedere monitor een nieuw draadje aanmaakt, dan kan er best wel eens iemand geirriteerd raken.....:D

:peukie:

relax ;-)
het zit niet in je hoofd, maar op het scherm.
het is maar internet ;-)

-C-

:mega:

Damn, waarom kende ik die Pio speakers nog niet?!

Ziet er goed uit, ook de specificaties. En als zelfs Raphie en Niel er hun goedkeuring aan geven... tsja... KOPU!! :D

(8" voor rond de 500 is echt een goeie prijs zeg, eens kijken of ik nog wat spaarcentjes over heb)

Alu conus en antraciet behuizing. Superstijf en supermooi afgewerkte front bezel

Het is de VXT8 geworden, maar ik zit wel met een vraag, ik dj thuis met een laptop en een Kontrol s4 midicontroller met interne audio4 dj geluidskaart die in de Kontrol s4 zit, dat gata prima, maar ik luisterde ook altijd muziek direct via de laptop met een kabel naar de VXT6 die ik eerst had staan, maar nu met de vxt8 gaat het allemaal veel minder hard, hoe kan dat nou precies? komt dordat de vxt8 meer power nodig heeft en deze set wel echt gebalanceerd moet worden aangesloten? zoja wie heeft er een leuke usb interface met 2x gebalanceerde aansluitingen? of is het iets anders?
BEdankt trouwens voor alle reacties!

Echt zo ongeloofelijk dom van mij, ik heb alle low en high freq uitgeprobeert, maar op de vxt zit ook een heel heel klein volume meterje, en die stond niet eens op een kwart! nu op 50% gezet, en niet normaal wat een power! 50% is toch verantwoord of niet?

Echt zo ongeloofelijk dom van mij, ik heb alle low en high freq uitgeprobeert, maar op de vxt zit ook een heel heel klein volume meterje, en die stond niet eens op een kwart! nu op 50% gezet, en niet normaal wat een power! 50% is toch verantwoord of niet?

Zolang je geen vervorming hoort is het ok.

Tip: Zet het volume metertje op je speaker zo dat je je maximale volume krijgt als je volume schuif/draaiknop/potmeter van je voorversterker of pc op max staat.

Back