Gear verzenden naar Rusland. een goed idee of toch niet?

Gummi-Keys

Nieuwkomer
Ik heb er namelijk totaal geen ervaring mee en vertrouw het niet zo. De item wat ik verkoop loopt via ebay-paypal. En ik ben bang voor oplichters en chargeback scams. In het verleden heb ik namelijk veel ebay.com verkopers Rusland als bestemming zien weren. Daar komt nog bij dat de potentiele verkoper die mij gemaild heeft, zijn hele adres in het cyrillisch heeft toegestuurd. Ik nog nog het postkantoor print/leest cyrillisch. Dus ik weet niet wat ik hiermee aan moet :D

Ervaringen?

Ik heb een paar keer wat naar Rusland verstuurd, kwam gewoon aan.

Betreft dan wel Moskou en Wit Rusland.

Ent vervolg op audiocollage zn uitleg

en vraagt de verkoper een refund aan paypal (die zij ook doen) omdat het apparaat toevallig niet is aangekomen (omdat de koper & de plaatselijke postbedeler onder een hoedje spelen)

Al vaak zien voorkomen & absoluut niks tegen te doen. Justitie hier kan niet vervolgen & justitie ginder ligt absoluut niet wakker van jouw probleempje

Dan zal het helemaal makkelijk zijn om mensen op te lichten als je postbode bent....

Stel je vraag eerst eens zonder het stukje "naar Rusland".... zou je naar mij, hier binnen NL, dure en breakbare gear sturen?

Binnen Nederland komt een pakje meestal wel aan. Rusland en Polen zijn een probleem: daar werkt de post niet zo betrouwbaar als hier. Zorg dat de betaling via Paypal gaat en dat je een tracking-code hebt, dan ben je als verkoper gedekt.

juist niet via paypal dus , als ik het goed begrijp...

Als een transactie zo moeilijk voelt, dan doe je het toch gewoon niet?
Euro's zijn niet alles.....

juist niet via paypal dus , als ik het goed begrijp...
Ik kan mij direct al een aantal scams inbeelden waardoor je als verkoper met Paypal inderdaad slechter af bent, maar zoveel alternatieven zijn er ook weer niet voor een betaling uit Rusland (Western Union miscchien?). Ikzelf zou in ieder geval passen...

Als je een verzendbewijs hebt, ben je zelfs bij Paypal gedekt.
Ik heb ook moeite gehad om pakjes naar Oost Europa te versturen, maar uiteindelijk is alles goed gegaan.

Ik heb er namelijk totaal geen ervaring mee en vertrouw het niet zo. De item wat ik verkoop loopt via ebay-paypal. En ik ben bang voor oplichters en chargeback scams. In het verleden heb ik namelijk veel ebay.com verkopers Rusland als bestemming zien weren. Daar komt nog bij dat de potentiele verkoper die mij gemaild heeft, zijn hele adres in het cyrillisch heeft toegestuurd. Ik nog nog het postkantoor print/leest cyrillisch. Dus ik weet niet wat ik hiermee aan moet :D

Ervaringen?

aleen asje egt iets wil haluh hierheen...[wilde ooooooooooit een polyvoks ..invoeren..hoopgedoe ,;-[

niet ander som dus!!! spreekje zoiets af lijkt me
123
:engel:

Back