welke mixer voor 1000eurootjes

justin

Shauna
Welke mixer zou jij kopen als je zon 1000 euro te besteden had? En waarom.

En trouwens zit er veel verschil in kwaliteit tussen een mackie of yamaha voor dat geld? Yamaha GF serie?

Laatst gewijzigd:
beslis zelf maar.

:confused: jij koopt hem toch.

Ik zelf zou voor een 2dehands gaan en dan wel voor spirit of mackie alleen bij mackie zit alles te dicht op melkaar en dat werkt niet lekker (personlijk dan).

Op marktplaats staat er 1 voor 1000 euro met 24 uitgangen. En eentje voor 900 + multikabel. Goed zoeken en je vind mooie dingen.

Re: welke mixer voor 1000eurootjes

Origineel geplaatst door justin

En trouwens zit er veel verschil in kwaliteit tussen een mackie of yamaha voor dat geld? Yamaha GF serie?

De mijne:duivels: hehe en dan hou je nog over ook.....:D Anders een spirit

die mackie sr24 vlz ziet er zeker super uit! zal eens informeren.

Prijs is goed van die 24-4 maar over de post zou ik niet doen ;) ook al die nieuwe Mackie monitoren zijn vaak heel goed koop op ebay.de :erm:

Origineel geplaatst door marcuuu
Prijs is goed van die 24-4 maar over de post zou ik niet doen ;) ook al die nieuwe Mackie monitoren zijn vaak heel goed koop op ebay.de :erm:

Wat had jij gedaan een mackie sr24,of even gewacht en een nieuwe cfx20 gekocht.Helaas wel voor de homestudio,omdat de cfx20 een live mixer is.

lx 7-32

lx 7-32

Joh,

Spaar ff door tot 1200 euro en koop een Spirit LX7-32 van mij...
nee, ik stuur 'm niet op ;)

Wat had jij gedaan een mackie sr24,of even gewacht en een nieuwe cfx20 gekocht.Helaas wel voor de homestudio,omdat de cfx20 een live mixer is.

Dat is de SR24 ook.. vanuit mijn eigen smaak zou ik voor de SR24 gaan en later outboard fx kopen.
Hij klinkt zeer goed en een fijne tafel om mee te werken.
Let wel; er zijn 3 versies van de SR24. (er zijn namelijk ook een VLZ en een VLZ-pro uitgebracht)
Ik heb de mijne destijds aan Lo-Fi verkocht om zelf de 8-bus te kunnen aanschaffen.. ook hij
was zeer over de tafel te spreken. :okdan:

Origineel geplaatst door marcuuu

Das toevallig,zeker vanmiddag wezen hacken;)

de mackies en dan vooral de gene met vlz er op hebben echt hele goede mic preamps

Re: welke mixer voor 1000eurootjes

Beantwoord deze vragen ff en ik raad je een droom mixer aan :D

• * Hoeveel kanalen heb je nodig?
    * Waaraan moet je EQ voldoen?
    * Hoeveel auxen heb je nodig?
    * Hoeveel bussen? (ga je multi-tracken?)
    * Wil je digitaal of analoog?
    * Hoeveel ruimte mag je mixer innemen?
    * nieuw of 2e hands (laatste optie kan heel interesant zijn)
alvast een schot voor de boeg; als je niet teveel kanalen nodig hebt dan kan je prima uit de voeten met een nieuwe Spirit M-serie of Allen & Heath WZ serie (waanzinnig mixertje voor de centen).

Probeer zelf ook mixers uit en ga niet blindelings af op wat anderen mooi vinden, zou zelf namelijk niet snel voor een Mackie gaan.

Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk :W

Tsssss.... die is erg makkelijk.

Yamaha 01V natuurlijk.
Nou ja een Mackie kan ook wel hoor. ;)

Origineel geplaatst door fuse
Tsssss.... die is erg makkelijk.

Yamaha 01V natuurlijk.
Nou ja een Mackie kan ook wel hoor. ;)

Hahhha cool I need a Firewall. :duivels:
Is het wat dan zon yamaha digitale 01v

Re: Re: welke mixer voor 1000eurootjes

Re: Re: welke mixer voor 1000eurootjes

Origineel geplaatst door The Q
Beantwoord deze vragen ff en ik raad je een droom mixer aan :D

• * Hoeveel kanalen heb je nodig?
    * Waaraan moet je EQ voldoen?
    * Hoeveel auxen heb je nodig?
    * Hoeveel bussen? (ga je multi-tracken?)
    * Wil je digitaal of analoog?
    * Hoeveel ruimte mag je mixer innemen?
    * nieuw of 2e hands (laatste optie kan heel interesant zijn)
alvast een schot voor de boeg; als je niet teveel kanalen nodig hebt dan kan je prima uit de voeten met een nieuwe Spirit M-serie of Allen & Heath WZ serie (waanzinnig mixertje voor de centen).

Probeer zelf ook mixers uit en ga niet blindelings af op wat anderen mooi vinden, zou zelf namelijk niet snel voor een Mackie gaan.

Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk :W

Aangezien ik een aantal jaren gewoon een analoge simpele ross heb,alleen stoord hij best wel. En me eigelijk nooit echt verder verdiept heb in mixers.
Op dit monent hangt me rand apparatuur er gewoon aan. En mix ik alles gewoon in Cubase.

Daarom dacht ik laat ik in ieder geval voor een degelijke mixer gaan,die vrijwel kwalitatief goed is in veel opzichten.
Wat zou je aanraden vor mixer aangezien ik op dit moment niet echt in de mixers zit. Maar toch een overstap wil maken naar een goede mixer,waar ik een tijd wat aan heb. Liefst 20 a 24 kanaals 2 a 4 auxen. Met een goede eq.

Re: Re: Re: welke mixer voor 1000eurootjes

Re: Re: Re: welke mixer voor 1000eurootjes

Wat zou je aanraden vor mixer aangezien ik op dit moment niet echt in de mixers zit. Maar toch een overstap wil maken naar een goede mixer,waar ik een tijd wat aan heb. Liefst 20 a 24 kanaals 2 a 4 auxen. Met een goede eq.

Hiero staat op marktplaats een aanrader. Ik weet niet wat de technische staat is maar dat zou je even na moeten vragen (geen krakende knopjes, faders of contactspray addicted en in goeie kosmetische staat, anders lekker laten staan) Als ie verder in goeie staat is zou ik zowiezo proberen wat af te dingen, tussen de 850 en 1100 is zo'n tafel wel waard.

Voor wat cleanere sound kan je proberen zo'n Mackie SR24 te scoren; persoonlijk vind ik die wat minder vanwege de kleine interface en 60mm faders. Over het geluid kan ik alleen zeggen dat het een kwestie van smaak is.

Origineel geplaatst door Vizion
Ik heb de mijne destijds aan Lo-Fi verkocht om zelf de 8-bus te kunnen aanschaffen.. ook hij
was zeer over de tafel te spreken. :okdan: [/B]

Zeker, nog steeds trouwens. Zeer fijne tafel, lekker flexibel te routen en gebouwd als 'n tank. Compact voor het aantal kanalen, ingebouwde PSU, gazomaardoor. Nu moet ik wel zeggen dat ik niet met veel verschillende tafels ervaring heb (alleen spirits gehad hiervoor). Er zijn vast genoeg andere fijne mixers te krijgen in rond de 1000 euro, maar ik ben met deze zeer tevreden.

Back