Nicolas 2000
It's a household name
seq van een 808 laten lopen een track rechts 2 minuten opnemen zonder aan knopjes draaien.
links nog een keer opnemen zonder de seq te stoppen, na 33 seconden begin ik aan de knopjes te draaien
(tune attack decay alles wat er op zit ) na 1 1/2 minuten loopt de sequens al een stuk uit de maat. terwijl dit helemaal niet zou mogen volgens eerdere posts. terwijl de eerste 33 seconden hij wel toch een beetje gelijk loopt.
Herhaal deze oefening eens zonder aan knopjes te draaien, en kijk hoe gelijk hij dan nog loopt na 2 minuten. Dan weet je of het knoppengedraai al dan niet de oorzaak was. Patat's post lijkt aan te tonen van niet, dat je gewoon clockdrift ziet onafhankelijk van getweak aan knoppen (tenzij je daarmee aan je 808 schudt en aldus de tempoknop ietsje verdraait
)@man-T dat verhaal van Bob Moog komt terug op wat ik zei: zorg dat de secties van je apparaat goede ingangs- en uitgangsimpedanties hebben (bufferen) en de invloed van de ene op de andere wordt al héél wat minder. Je hebt als ontwerpen dus een beetje zelf in de hand hoe "organisch" je het allemaal maakt. Wees gerust: teveel invloed van de ene actie op de andere resulteert in een frustrerend brak werkende valse kat van een synth.
Verder ben ik het eens met de opmerking van Patat Met over sequencers.