cubase 5 program changes

vipal

Ouwe rot
ben best tevereden over cubase 5 maar het intekenen van automation blijft een gedoe.
ik ben bezig met programs van ni massive (rijtje patches onder elkaar die je met automation in je daw kunt triggeren), handig idee van, maar het intekenen van de programchanges in cubase is nogal geklooi. doe het nu in de automation lanes in de key-editor. verschil progr 1 en 2 is nu halve milimeter of zo in hoogte, werkt lastig, iemand een workaround?

Kan je zo'n controller lane niet gewoon vertikaal vergroten zodat het verschil tussen waardes makkelijker te tekenen is? Of bedoel je wat anders?
Ik automatiseer altijd in het projectwindow en dan even een Zoom erop en ik heb alle ruimte om te tekenen.

ok, ik ga morgen kijken wat je bedoelt, dat zoek ik, andere manieren, ik had nu idd volledig uitgezoomd maar is dan nog steeds gepriegel, bedankt ik hoop dat t me lukt in de projectwindow, had ik nog niet gechecked

Inderdaad de controller lane in je projectwindow selecteren en dan alt-pijltje naar beneden!

Je kunt in je projectwindow ook kiezen voor 'show all used automation (selected tracks)' om mooi overzichtelijk te kunnen werken.

Hier ook nog wat tips waar je misschien wat aan hebt.

ok nope dus, hebben jullie wel eens automation op programchanges toegepast. die gast in de video zegt dat t een breeeze is..hah ha ik ben ondertussen geneigd te denken dat cubase gewoon ruk is met automation. maar misschien ligt t aan mij en is er iemand die kan uitleggen hoe je programchanges kunt automaten in de projectwindow ipv in de key-editor.

Ik heb het idd nog nooit specifiek op program changes toegepast, maar tegen welk probleem loop je precies aan?

Je kunt in het projectwindow de controller lane van de automation zover naar beneden trekken dat ie desgewenst je hele scherm in beslag neemt.

Volgens mij kun je de waardes van de automation ook nog handmatig invoeren, links bovenin de info line onder de toolbar, dat zou je ook nog kunnen proberen.

Inderdaad de controller lane in je projectwindow selecteren en dan alt-pijltje naar beneden!

Je kunt in je projectwindow ook kiezen voor 'show all used automation (selected tracks)' om mooi overzichtelijk te kunnen werken.]

Cubase en mooi overzichtelijk met automation werken, daar heb ik nog nooit van gehoord.

Ik heb het idd nog nooit specifiek op program changes toegepast, maar tegen welk probleem loop je precies aan?

Je kunt in het projectwindow de controller lane van de automation zover naar beneden trekken dat ie desgewenst je hele scherm in beslag neemt.

Volgens mij kun je de waardes van de automation ook nog handmatig invoeren, links bovenin de info line onder de toolbar, dat zou je ook nog kunnen proberen.

ik krijg de automationlane van programchanges niet te pakken.

ik krijg de automationlane van programchanges niet te pakken.
Waarom een automationlane van programchanges ?
Die worden normaal enkel gebruikt om van klank te veranderen (voor elke klank een ander program) en zijn dus niet zo snel benodigd als bvb. volumeveranderingen van één klank.
Eventueel moet je eerst een volume-automation tekenen en deze nadien converteren naar program-change.
Program change behoort niet tot de midi-controller-reeks (0-127) maar is een midi-commando op zich.

(P.s. Ik heb of gebruik geen Cubase...)

Ipv te kloten met program changes, zou ik gewoon Massive meerdere keren inladen. Kun je de verschillende patches ook nog apart mixen. Klaar.

Waarom sample je niet telkens een vette sound? laad je die in als wav file.

je hebt toch al de massive presets dan opgeslagen. wil je dan keer een sound veranderen render je hem opnieuw en vervang je de sample.

omdenken :maffia:

Back