Read-Write automation voor LoopMash in Cubase 7.5

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Zojuist liep ik tegen een kleine issue aan bij het schrijven van automation data voor LoopMash in Cubase.

Ik heb een spoor gemaakt voor LoopMash waarin ik verschillende instances trigger. Deze instances hebben verschillende waardes voor een 5-tal similarity gains. De drie andere parameters die verschillen voor de instances zijn Number of voices, Master Track en Selection Offset.

Nu wil ik via automation wat spelen met de Performance Controls. Zodra ik het spoor laat spelen en write activeer, worden alle 8 parameters bij de eerste wijziging van de instance goed weggeschreven, maar vanaf de volgende wijziging, worden de similarity gains niet meer weggeschreven en houden dus de waarde van de tweede instance.

Dit is lastig omdat ik dus met die Performace Controls wat wil spelen en ik nu dus niet kan horen hoe de groove klinkt zonder automation. Als ik write aanzet, worden alle wijzigingen weggeschreven. Ik kan me dus niet beperken tot die contraols, die 8 parameters gaan allemaal mee (en blijven dus deels hangen op een waarde die niet klopt)...

Iemand een idee waarom dit gebeurt?

Back