Jenamu6 live in Berlijn.....videos

Ik heb geen oorlogsstrepen op mono, we gaan geen ruzie maken
Als je niet door je woede heen kan kijken naar wat ik zeg houdt t gesprek wat mij betreft op

Zal ik jullie egotjes strelen en zeggen dat jullie allebei gelijk hebben.

Tijd voor :koffie: en een :peukie:

Als je een patch maakt op een synth ga je die toch gebruiken om muziek mee te maken?
Is t echt zo ontzettend moeilijk om te snappen wat ik bedoel?
Ik heb niks tegen modulars of lui die ze gebruiken
Ik heb niks tegen leipige artyfarty expressiviteit
Maar dat mis ik gewoon.. Het muzikale
Dat is blijkbaar een zeer been van iemand, want als ik daar over begin wordt het altijd schimmig..
Deze dingen worden op sf gepost en mensen kunnen hun mening ventileren
Mijn "edit :)" kwam na die van dre.. Ik vond het wel geinig om niks te zeggen hehe vullen jullie t maar in..
Je kan wel altijd inhoudelijk reageren ontwijken door t maar te gooien op trollerij..
Maar ik reageer heel mild lijkt me

Waarom moet je zo nodig in een topic reageren van iets wat je niet leuk vind?
En dan ook nog is keer op keer.
Je ben gewoon verstandelijk gehandicapt als je blijf denken dat de apparaten alles vanzelf doen en alles lekker random er uit komt.

En uitspraken als "lompe bullebak" is lekker mild ja.

Gewoon oprotten uit dt soort topics!

Zo....ik ben ff een groep negen jarige les aan het geven (serieus), kom ik terug.....gebeurt er dit.

Ook ik was vanochtend geneigd om te happen op de Edit :)
Maar ik dacht.....nee ik doe het niet, ,laat maar.

Nu het wel is gebeurd, vind ik overigens dat er niets geschoond hoeft te worden Ronegen.....laat maar staan, zo rollen we hier blijkbaar.

Ik verwijt niemand iets, want ik begrijp beide standpunten wel.......de manier van overbrengen zou wat gesofisticeerder kunnen, maar soit.

Dit soort muziek is mijns insziens een symbiose tussen mens en machine......ik patch de machine, ik maak de sequences en bepaal de toonsoort en tempo......ik bestuur de machine.
MAAR
De machine voegt ook zelf dingen toe(omdat ik dat zo gepatched heb), namelijk gecontroleerde random chaos. Dit aspect is juist wat mij aantrekt in deze muziek en de beoefening er van(en gelukkig vele met mij). Je kan het zien als een soort performance art.......het is ook iedere keer anders.

Overigens ben ik wel van mening dat als iets je niet bevalt (omdat je het niet snapt, niet leuk vindt....of het jou ding niet is).....dat je dan misschien niet altijd maar hoeft te reageren.
Ik schijt van trance en clubhouse, dat houdt niet in dat ik die topics uit zoek om daar dan maar te gaan lopen trollen.

Ok dat is een antwoord waar ik wat mee kan. Ik vraag er al jaren naar maar krijg altijd een waterval diarree over me heen hehe
Vraag ik me nu nog af of je dat ng verder kan omkaderen.. Of je dit in relatie kan brengen met bv andere geluiden.. Of mooie harmonietjes maken. Uiteindelijk ben je natuurlijk altijd op zoek naar een bepaalde structuur anders zou je wel naar ruis luisteren.. Van mij zou die structuur meer aandacht mogen hebben om die chaos meer betekenis te geven

Lompe bullebak is een reactie op je verschijning in de draad waar je levensvreugde weer vanaf spat hehe

Zo, dat gaat prima hier :D

Posts als 'edit' voegen natuurlijk weinig toe, maar de reacties van cheff noodle hebben ook weinig met inhoud te maken.. dus laten we het over de inhoud hebben.

Ik vind het op zich wel een interessante discussie over hoe je dmv modulaire synths met patchen en gecontroleerd random genereren van geluiden meer 'muziek' kan krijgen; zoals fjoesz zegt.. harmonische dingetjes enzo. Dat lijkt mij interessant om uit te zoeken, daar is nog wel een hoop in te ontdekken lijkt mij. Nu voelt het voor mij ook wel een beetje of ik naar een apparaat luister wat dingen uitspuugt, ipv dat er echt een verhaal wordt verteld.

Verder is in Berlijn optreden natuurlijk alleen maar vet, dus daar valt niets op af te dingen.. ik heb er nog nooit mogen spelen :)

Kwee nie hoor, mag ik er iedereen nog effe op attenderen dat we zo'n 4 jaartjes geleden een tijdje lang enorm comateuze minimal hadden? En dat nachten van 7 uur lang. Daar gebeurde een stuk minder spannende dingen in dan in deze drie filmpjes. Vroeger ging men ook naar ambient feestjes, ook langgggggggggg. En heeeeeeeeeeeeeeel erg stoned. Het is net waar je interesse ligt en je muzikale voorkeur. En je stemming zal ook wel mee tellen.

Na een dag met cijfertjes en tabellen en cos fi en gelijktijdigheid en amperes kVA's kan ik dit wel waarderen.

Voor de bezoekers van Jena's gig heeft heel 538 waarschijnlijk nog minder inhoud, of Sky Radio....

Waarmee is het gemaakt, en welk zaaltje was het? Tresor? :D

De melodieen komen van 4 vco's die getuned zijn en door de Modcan touchsequencer, gequantized en in een bepaalde toonsoortladderding.
Vco's gaan de VCAmatrix in, zo kan ik mn signalen op 16 verschillende manieren moduleren, versterken en muten.
De uitgangen van de matrix gaan naar 4 verschillende filters, 1 naar spring reverb en de andere een Memory booy deluxe...temposynced....met de matrix kan ik dus ook bepalen welk signaal waarheem gaat...soort sends.
Ook zijn er nog 2 lpg percussie sounds.....aangestuurd door de patternizer van onze Falafelbiels.

Verder kan ik de volgorde vd sequences bepalen, beinvloeden.
Maar met mn touchpads kan ik ook de sequences live veranderen van toon en timing.

De vco's kunnen elkaar ook fmen.....de wogglebug maakt het allemaal wat weirder et zn modulaties.
De stemmetjes komen uit mn Ipad.

Alle onderdelen hebben dus ontzettend veel mogelijkheden om de parameters te veranderen.......

Ook zijn er nog 2 lpg percussie sounds.....aangestuurd door de patternizer van onze Falafelbiels.

JE HEBT ZE GEWOON GEBRUIKT?! :luv:
En ze deden het schijnbaar nog ook :okdan:
Jaa ik dacht al zoiets te horen in de filmpies, jaaaa heeeeel mooie ritmes hoor. Gaat altijd goed met zo'n Patternizer. Hoort die Fjoez dat niet of zo? Hoe kun je dat nou niet waarderen?

nou nou ... de taal gebruik komt anders anders erg dicht in de buurt van 528 en hooligans , die monopoly over zijn tong laat vallen (van zijn hand komen in dit geval en dat moeten we maar niet doen dus) en niet sf-forum waardig.

Jean duidelijke tekst en uitleg. Helemaal niets meer aan toevoegen :okdan:

Het missen van in dit genre ligt aan de persoon zelf en het verwachtingspatroon van de persoon die er naar luistert/kijkt. De één staat met een band op het podium als bezetene z'n synth te bespelen en de ander doet het zonder toetsen met sequencers/draaien van knopjes etc. Als van beide de muziek me niet aanstaat dan vind ik het gewoon ronduit kut. Het maakt me dan ook totaal niet uit hoeveel soul/spelersgeweld/enerverende en/of gemoduleerde energie erin mag zitten. Op dat moment is dat voor mij geen toegevoegde waarde en laat staan doorslaggevend.

Fjoesz ik vraag je op de man af wat de intentie of bedoeling van je post is/was?
Dit is imo de essentie van bijna alle posts die er erna volgden. Kwa taalgebruik valt het nog mee. Tot nu kan ik me voorstellen dat er een botsing in 2 belevingswerelden is ontstaan. Één van de 2 heeft hier duidelijk schoon genoeg en zegt duidelijk: ROT OP met je posts als je niets wenst/hebt bij te dragen!

Jammer dat zo'n degelijke performance ondersneeuwt door één imo onnodig provocerende kutpost....
Posten voor het posten of posten om het posten?

Back