Jenamu6 live in Berlijn.....videos

JE HEBT ZE GEWOON GEBRUIKT?! :luv:
En ze deden het schijnbaar nog ook :okdan:
Jaa ik dacht al zoiets te horen in de filmpies, jaaaa heeeeel mooie ritmes hoor. Gaat altijd goed met zo'n Patternizer.
Ze zijn leuk Niels...

Die eerste video is dat toch,maar je moet hem wel helemaal luisteren van begin tot einde...
Ik vind die performance behoorlijk goed zelfs,de 2 andere zijn iets minder
Thanks.....het optreden duurde 46 minuten. Camera geluid was niet al te best.....heb de stukjes met het beste geluid eruit gepakt.
Niet perse de beste stukken dus......er zaten ups en downs in het optreden.....maar gelukkig waren er meer ups.

Dat zijn 2 uitersten van werelden maar het ene is naar mijn mening niet beter dan dan de andere. Belangrijkste is en blijft dat je er zelf plezier aan beleeft.
Precies dat......ik maak dit soort muziek omdat ik er plezier aan beleef............en het bizarre is dat er dus nog best wel mensen zijn die dat dus leuk/goed vinden.

Ik hou zelf van onwijs veel soorten muziek.......maar om te maken vindt ik dit het fijnst......omdat ik vrij snel mijn gevoel om kan zetten in geluid....emotie.

Ook mensen die wel van dit genre houden reageren over het algemeen zeer positief.....dus ik doe blijkbaar iets goed.
Ik maak ook noise......dat is niet een genre waar ik perse naar luister, maar wel iets waar ik me totaal in kan afreageren.

In Berlijn stond ik samen met Derek Holzer, een redelijk bekende geluidskunstenaar/noise artiest.........veel mensen waren voor hem gekomen(uitverkocht). Toen hij vroeg, mag ik eerder dan jij..........was ik bang dat iedereen tijdens mijn optreden weg zou lopen. Mijn set was geen noise, maar veel meer melodie en structuur gericht.
Iedereen kwam na de pauze terug en heeft mijn hele set afgeluisterd en waren daarna erg enthousiast.
Noise mensen die dus wel van melodie etc houden..............heerlijk die open mindness.

Zoals de samples van Albert Hofmann in mijn set zeggen:
"If you have open eyes, you may see the world in a different way"

Mijn woorden:
"I pity the ignorant, cause they only see half of life"

dat zat er aan te komen natuurlijk zoiets
maar je vroeg mij wat ik er van vond he
moet ik nu mn mening herzien omdat het een groot voorbeeld is hehe

ik vind het helemala niet achterlijk dat mensen zich hiermee bezig houden en ik draai nergens om de hete brei heen.
Moet ik dan maar lomp gaan schelden of zo?
oprechter in zn uitspraken :D relnicht OPROTTEN blaaaaat

Het grappige is dat ALTIJD wanneer inhoudelijk over dit soort muziek gesproken het een man tegen man avontuur wordt. das prima, maar ik heb daar eigenlijk weinig trek meer in
Er kan dus niet gepraat worden over gevoelsoverdracht bij noodles ed, punt
Na al die jaren heb ik t nu eindelijk geleerd, waarvoor dank hehe

Tuurlijk hoef je je mening niet te herzien.
Maar heel veel mensen vinden wel dat er gevoel inzit.

Het grappige is dat ALTIJD wanneer inhoudelijk over dit soort muziek gesproken het een man tegen man avontuur wordt. das prima, maar ik heb daar eigenlijk weinig trek meer in
Er kan dus niet gepraat worden over gevoelsoverdracht bij noodles ed, punt
Na al die jaren heb ik t nu eindelijk geleerd, waarvoor dank hehe

ik vind dat juist wel interessant dat inhoudelijke, dus van mij mag het wel doorgaan :D

gevoelsoverdracht is subjectief, wat de 1 aanspreekt hoeft de ander totaal niet aan te spreken. Ik zie jou ook niet staan springen naast mij als er weer een armin van buuren hit voorbij komt :D (ja ik weet het, ik vind blijkbaar alles leuk, alhoewel rinus mij toch iets te gek wordt).

Het lijkt me toch dat mensen die noodles maken of er vrijwillig naar luisteren er wel een bepaald gevoel bij krijgen.

dat vond ik ook in dat voorbeeld, maar later was t me kwijt..
als ik morton KIJK en luister, dan heeft t al veel meer contekst
alleen een titel al, the wild bull.. dat geeft al een perspectief
dat soort dingen maken geluid voor mij interessanter want die geven het betekenis
het hoeven echt geen hapklare brokken te zijn hoor

dat vond ik ook in dat voorbeeld, maar later was t me kwijt..
als ik morton KIJK en luister, dan heeft t al veel meer contekst
alleen een titel al, the wild bull.. dat geeft al een perspectief
dat soort dingen maken geluid voor mij interessanter want die geven het betekenis
het hoeven echt geen hapklare brokken te zijn hoor

Join the dark side, you know you want it. :D

Je ziet inmiddels dat deze discussie best gebruikt kan worden als een middel om een breder publiek uit te leggen wat dit genre precies behelst. Ik steek er nu wat van op. Iedereen die zich hier met een kritische kanttekening laat horen weghonen met krachttaal maakt het wel makkelijk om die doelgroep als ignorante trol te bestempelen. Dat maakt dat het overkomt als een genre voor de elite. 'Nette' vent ben je dan hoor.

maar juist dit soort onzin.. het uit de hoogte doen over modulars, dat spoort mij aan om door te vragen over de boodschap.. over de kunst alstware

Ook al vind je zelf misschien van niet, jij doet uit de laagte over modulars/ typisch modulargebruik in een modular forum. Kap daar dan gewoon mee. Je kunt blijven proberen te verklaren dat je het netjes bedoelt (je boerenlullengedrag goedpraten), maar daar is het gewoon te laat voor.

Je ziet inmiddels dat deze discussie best gebruikt kan worden als een middel om een breder publiek uit te leggen wat dit genre precies behelst. Ik steek er nu wat van op. Iedereen die zich hier met een kritische kanttekening laat horen weghonen met krachttaal maakt het wel makkelijk om die doelgroep als ignorante trol te bestempelen. Dat maakt dat het overkomt als een genre voor de elite. 'Nette' vent ben je dan hoor.

Dat weghonen ging niet om de kritische noot, maar om het trolgedrag.

Hoi Fjoesz,
Ik ben benieuwd wat je hier van vind.

modulairs, ze moeten afgesplitst worden. maar man er zit geen pitch in, dus geen muziek. of mag het geen muziek genoemd worden. kunst geluiden dus. leuk geluidjes dat wel.

Overigens wil ik ook best nog uitleggen dat als ik geluid (muziek kan ik het ook niet noemen) maak met mn modular, ik totaal geen verhaal of concept in mijn hoofd heb. Ik ben gewoon geluiden aan het maken. Ik ben ooit met iemand overeen gekomen dat modulas eigenlijk een soort zelfhypnosemachines zijn. Je patcht en draait aan de knoppen totdat je iets hoort wat je bevalt. Dan patch je nog wat meer en draai je nog wat meer en voor je het weet zijn er uren voorbij gevlogen.

Dat je dit doet in het openbaar vind ik erg bijzonder en dat mensen er aandacht en waardering voor hebben nog bijzonderder. Overigens gebruik ik wanneer ik live moet wel een drumcomputer erbij om het voor de mensen nog enigszins muzikaal aanvaardbaar te maken. Ja je doet concessies als je voor het grote geld gaat hè.

Ik denk dat de irritaties hier ontstaan door een verschil in mening over het 'eindproduct'. De 1 wil een synthesizer zo puur mogelijk horen en elke vorm van fx is taboe. Een ander zal tegen hem kunnen zeggen dat het geluid niet 'af'is en er wat mist. Zo ook voor modular improvisatie, het is denk ik heel moeilijk te leren waarderen als je niet al van losstaande soundscapes kan genieten. En absurd om te denken dat je hierdoor een minder persoon bent oid! Gewoon een kwestie van smaak.
Hierover kritiek geven kan irritaties opwekken als er de suggestie wordt gewekt dat er 'iets' mist. Dat is ongeveer hetzelfde als een eigenaar van een broodjeszaak die elke morgen naar de bakker gaat en zegt dat hij het beleg mist, en het brood niet 'af' is.

Ik denk dat de irritaties hier ontstaan door een verschil in mening over het 'eindproduct'. De 1 wil een synthesizer zo puur mogelijk horen en elke vorm van fx is taboe. Een ander zal tegen hem kunnen zeggen dat het geluid niet 'af'is en er wat mist. Zo ook voor modular improvisatie, het is denk ik heel moeilijk te leren waarderen als je niet al van losstaande soundscapes kan genieten. En absurd om te denken dat je hierdoor een minder persoon bent oid! Gewoon een kwestie van smaak.
Hierover kritiek geven kan irritaties opwekken als er de suggestie wordt gewekt dat er 'iets' mist. Dat is ongeveer hetzelfde als een eigenaar van een broodjeszaak die elke morgen naar de bakker gaat en zegt dat hij het beleg mist, en het brood niet 'af' is.

Ik leef niet in een oorlog dus minimaal boter lust ik wel op een bolletje, en een theetje in plaats van water.

ik denk dat ik hier in een donker luguber steegje ben beland. ofwel op een zijspoor waar ik helemaal niet in gedachte was om te mogen komen ..maar ja het staat op de voorpagina van SF dus fsforum heeft me er zelf toe geleid (luister hier naar). en dus reageer ik maar. sorry

ik begrijp t allemaal
Ik zal mn best doen om in het vervolg dat mee te nemen bij beoordeling
wie weet hoor ik er nog wel dingen in die ik voorheen niet meekreeg, wie weet :D
blijft wel dat ik in dit geval de filmpjes niet bijster interessant vond

1 ding begrijp ik nog niet
het is geheel offtopic, maar misschien inmiddels niet meer als ik t verloop bekijk hehe
kan iemand me uitleggen hoe mijn gedrag precies boerenlullengedrag is en dat van mono fijne oprechte communicatie..

dat zal ik ff voor je doen.

ahh ik zie het al je hebt geen modulair dus mag je niet mee spreken.

je begrijpt het gevoel niet.

Ok.......ff voor de duidelijkheid.....het gaat dus om deze filmpjes:

Niet om het gezever er om heen.
Als iets je niet bevalt.....OK....loop er lekker om heen en ga iets doen/beluisteern/bekijken wat je wel bevalt.

Ik heb nergens gevraagd om meningen..............net als een kongat heeft iedereen een mening....schijt er uit, maar doe dat lekker prive.

Back