weer een poging

Kareltje, alleen het hoge piano gepingel is gesampled! de saxofoons, de piano lead etc heb ik zelf ingespeeld met synths, en de wah gitaar heb ik zelf opgenomen. en de scratches heb ik zelf gedaan

Laat ik beginnen met mijn waardering voor het feit dat je gewoon lekker blijft posten! :okdan:

Track vind ik zelf ook erg lekker. Helemaal mijn sfeer en dit zou ik thuis zo opzetten op een relaxte zaterdagmiddag/avond met een stel fijne vrinden over de vloer. :peukie:

De kick vanaf 2:07 lijkt wat hard te staan. Komt ie veel in het rood? Ik denk dat een of andere zanglijn het hier ook zou doen, of een gesampelde jazz zangeres.

Knap jazzy nummer!
Kan het zijn dat ik nogal wat "unwanted noise/ruis" hoor tussen de saxofoontrekjes in het begin?
De muted trumpet gaat in de hoogte wat naar ijzerzaag geluid maar dat zijn nu eenmaal de beperkingen van synths.
De klank van de sax is zeker goed. Inderdaad, de kick vanaf 2:07 komt nogal nadrukkelijk over.
De muziek valt nogal sterk terug op 2:59 om het applaus voorrang te geven.
Mag er best wezen! Ik zou het zo goed niet kunnen...
Cheers!
Exo.:mega:

Heel tof van het positieve commentaar en de tips
Het zou best kunnen dat de kicks soms te hard staan, ik hoor het op mijn monitors zelf niet dus dan zal ik het bij iemand anders moeten luisteren.

en dat unwanted noise is juist wanted noise:) het was eerst helemaal clean dus heb ik gewoon rauw met mijn laptop mic een hele take over het hele nummer gedaan ( ook dat funky, jazzy, shyfte ingesproken toen)
Over dat de muziek terug valt, dat klopt, heel het volume van alles daalt om plaats te maken voor dat applaus etc, dat geeft voor mij zelf ook weer het gevoel van een soort kleine break.

Groetjes,
Roy

Chill nummer ja :)

Ik moest toch even de koptelefoon op om te bevestigen dat het nummer helemaal mono is? Waarom is dat? Zelfs galm en piano zijn mono.
De kick overstuurt het zaakje inderdaad gewoon maar dat kan een stijl keuze zijn. Edit: Ohnee ik lees nu dat je dat niet hoort.. Nouja zeg.. :P

Thanks,

De kicks overdriven niet op een storende manier iig, ik vind zoals ik hem nu hoor best oke!
en ik weet niet waarom maar ik vind dingen vaak strakker in mono , en vooral makkelijk tijdens het mixen

Deze klinkt best leuk, het enige wat ik aan zou veranderen is de kick, staat te hard, of te hard gecompressed.

In ieder geval -is dit nummer- vele malen beter dan de andere track dat je postte.

thanks a lot Pablo, leuk om te horen! Het zit wel technischer in elkaar en meer moeite ook ervoor moeten doen, maar het blijft een kwestie van smaak, hoewel ik het zeker met je eens ben.

Dr Rinkel, ik ben het zelf ook met u eens al kan ik het niet zeker weten tot ik het ergens anders gehoord heb, hier vind ik het iig lekker!

Back