Flying Panther
Vliegend lid
Ik ben op zoek naar een hardware delay / reverb die ik snel ergens tussen kan patchen en die ook snel in te stellen is. Geen menu's is een pré. Gewoon een paar knoppen draaien en dat moet het zijn. Ik heb een tijdje een Behringer DSP2024P gehad, maar dat was eigenlijk al teveel gedoe met instellen (display met afkortingen bekijken, welke knop was waar ook al weer voor etc..).
Overige effecten die er inzitten zijn mooi meegenomen, maar belangrijkste zijn de reverb en delay.
Met die gedachte kwam ik op de Lexicon MX200 en TC Electronic M350. Beide zijn ongeveer vergelijkbaar qua functies en prijs.
Van wat ik zo gelezen heb schijnt over het algemeen de delay van de M350 beter te zijn en is het heel subjectief welke reverb fijner is. Verdere voor- en nadelen die ik uit de specificaties kon halen:
Voordelen M350:
- Dynamic Delay
- 230V stroomkabel
Nadelen M350:
- Routing knop op de achterkant
Voordelen MX200:
- Routing knop op voorkant, meer routing opties
- Afzonderlijke bypass voor beide effecten
- Mogelijkheid om 2x delay of 2x reverb te gebruiken
Nadelen MX200:
- Adapter
Ik ben benieuwd naar ervaringen en eventueel andere reverb/delay units die ik nog niet bekeken heb (in dezelfde prijsklasse)?
Overige effecten die er inzitten zijn mooi meegenomen, maar belangrijkste zijn de reverb en delay.
Met die gedachte kwam ik op de Lexicon MX200 en TC Electronic M350. Beide zijn ongeveer vergelijkbaar qua functies en prijs.
Van wat ik zo gelezen heb schijnt over het algemeen de delay van de M350 beter te zijn en is het heel subjectief welke reverb fijner is. Verdere voor- en nadelen die ik uit de specificaties kon halen:
Voordelen M350:
- Dynamic Delay
- 230V stroomkabel
Nadelen M350:
- Routing knop op de achterkant
Voordelen MX200:
- Routing knop op voorkant, meer routing opties
- Afzonderlijke bypass voor beide effecten
- Mogelijkheid om 2x delay of 2x reverb te gebruiken
Nadelen MX200:
- Adapter
Ik ben benieuwd naar ervaringen en eventueel andere reverb/delay units die ik nog niet bekeken heb (in dezelfde prijsklasse)?
Laatst gewijzigd:

Ik ga eens even de handleiding bekijken hoe het precies werkt allemaal.
Ben ik al jaren erg blij mee, hoewel er vast nog wel eens een lexicon naast komt. Tc voor kwaliteit reverb en delay en zoom voor allerlei leuke, vage, rare en andere effecten. 2e hands moet je zo'n set voor onder 150 kunnen vinden.

, maar gelukkig heb ik er 2
)