Heb sinds kort een tweede Midisport aan mijn PC met XP geknoopt en nu ondervind ik wel een probleempje.
Het lijkt wel alsof de apparaatjes nu niet op elk kanaal "hetzelfde" meer uitzenden. En dan bedoel ik qua structuur in de datastroom. Dat er over elk kanaal andere data stroomt snap ik, en das maar goed ook
maar...
De ene module gaat over zijn nek (Midi overflow error) als ie op kanaal D zit en een ander apparaat op C werkt goed. Dus gooi ik die eerste module op C en dan werkt ie ook prima. EN als ik vervolgens het andere apparaat op D hang dan werkt deze ook nog steeds naar behoren.
Het lijkt er dus op dat het ene apparaat beter tegen "onregelmatigheden" in de datastroom kan. Bij beide gooi ik een SysEX dump over de lijn om te testen.
Hetzelfde met Editors waarmee ik bepaalde modules bedien. Zo kan ik de Pulse alleen maar op een bepaald kanaal aansturen, op de andere gaat ie over z'n nek. Het apparaat functioneert op dat ene kanaal dus goed, dus tja... dan lijkt het me toch echt een probleem van de Midisport.
Het lijkt wel alsof de apparaatjes nu niet op elk kanaal "hetzelfde" meer uitzenden. En dan bedoel ik qua structuur in de datastroom. Dat er over elk kanaal andere data stroomt snap ik, en das maar goed ook
maar...De ene module gaat over zijn nek (Midi overflow error) als ie op kanaal D zit en een ander apparaat op C werkt goed. Dus gooi ik die eerste module op C en dan werkt ie ook prima. EN als ik vervolgens het andere apparaat op D hang dan werkt deze ook nog steeds naar behoren.
Het lijkt er dus op dat het ene apparaat beter tegen "onregelmatigheden" in de datastroom kan. Bij beide gooi ik een SysEX dump over de lijn om te testen.
Hetzelfde met Editors waarmee ik bepaalde modules bedien. Zo kan ik de Pulse alleen maar op een bepaald kanaal aansturen, op de andere gaat ie over z'n nek. Het apparaat functioneert op dat ene kanaal dus goed, dus tja... dan lijkt het me toch echt een probleem van de Midisport.