TR 909 opnemen in live

hangt er trouwens van af ... als je je 909 monitort via Ableton, kan je ook je midiclock wat delay geven en neemt ableton je 909 wel perfect op

Wat is het gemiddelde tijds duur van een delay 8 mili sec?

Bij mij 3 tot 6 en dan in de min of plus......ook fijn om wat losser te werken..

wat ik doe is in één channel ook een 4x4 kick te steken (of HH, whatever) en dan op gehoor te matchen met de 909.

idd na delay hoort een . (puntje)

"het" moet ook "de" zijn :s

(dus wat is de in een normale setup de delay van computer naar hardware). bedank brz voor de flexibiliteit :D

t' Gooi united....

Ik zet haast elk midispoor wel wat ms voor of achteruit.
Bijv alle controller data laat ik ongeveer -6ms eerder aankomen dan de note info. Klinkt in mijn oren een stuk beter dan.
Meeste percussie op +3ms.
Als ik twee kick's layer zet ik met de delay tijd de kick netjes op de ander. Vroeger ging ik dan aan de kick sleutelen zodat hij paste, maar dan raak je vaak de essentie uit het geluid kwijt.

External instrument aanmaken en daar de inputs waar je TR909 aan hangt instellen. Dan configureer je de gewenste delay compensation en de volgende keer als je de TR wilt opnemen gewoon weer deze external instrument gebruiken. Dan staat alles meteen weer goed.

Back