[gespot] Arp Avatar

SID

<><><><><><>
Op marktplaats.nl een ARP Avatar staat geen prijs bij bieden dus.

Arp avatar guitar/toetsensynthesizer.
Prijs: dat de ware liehebber moge opstaan.
Beschrijving: ARP Avatar, gitaar synthesizer, met gitaar element en kabel, 2 footswitches in/uit portamento, hold, systeem aan/uit, per snaar schakelbaar in/uit (handig voor baspartijondersteuning op sologitaar), zware vintage synth sounds, geen roomboter/mietjes geluiden, volumepedaal voor diverse mogelijkheden, serienummer: 22210006, de eerste drie stuks zijn gebruikt als demonstratiemodel op beurzen (0.a. in Duitsland) de 4e is verkocht aan een amerikaanse band genaamd "Spade", de 5e aan Pete Townsend van de Who en de zesde aan mij. Kostte een sloot geld 1977 (9500,-- hollandse guldens met alle spulletjes). Flightcase inclusief. Is een instructie casette bij, handboek en presetsheets. Geen voorgeprogrameerde sounds, alles zelf doen. Ik heb er ooit live mee gespeeld en dat ging best goed, maar je moet je kop erbij houden, zeker als je nog meer trapbakken op de vloer hebt liggen. Sound = uniek.Is ook een ARP Axxe keyboard bij om het geheel met toetsen aan te sturen. Die moet worden opgeknapt. Alleen bieden op de Avatar, de Axxe krijg je er gratis bij, want ik kan niet garanderen dat je die 100% aan de praat krijgt. Dapperen onder U, treedt voorwaarts!

Attachments

• 7059.jpg
    7059.jpg
    78,6 KB · Bekeken: 90
Ik heb hem gemaild voor die kapotte Axxe. Die Avatar gaat denk ik mijn budget ruim te boven...

Proberen kan altijd.

Maar zou een avatar met z,n laag serie nummer meer waard zijn ? Volgens mij maakt het niets uit.

Origineel geplaatst door marcuuu
Proberen kan altijd.

Maar zou een avatar met z,n laag serie nummer meer waard zijn ? Volgens mij maakt het niets uit.

het is de waarde die men er aan hecht denk ik.

naja hij klinkt iig erg goed :) De 1980 live versie van ripples en de 1978 live versie van burning rope (genesis weer) bevatten de arp avatar. Klinkt best wel apart vind ik. Had altijd gedacht dat het gewoon een synthesizer was...

Ik dacht ff kijken...

grappig ik heb nr 7...

en 23

en 45..

maar die 9500... hij rekent de axxe en de flightcase er ook nog bij
hij was toen 6995 en de axxe 1995 en de flightcase weet ik niet meer, maar was erg duur.(ik ben vroeger ook met dit setje begonnen..)

hij is inmiddels van marktplaats verdwenen. :doei:

grt,
Eric

:stupid o nee hij staat er nog.

300 euro enige bod.

Is net iets meer dan wat ze 15 jaar geleden kostte.. toen waren ze gemiddeld zo'n 400 gulden. en die axxe( als het een goeie was)...100.

Kortom zeker geen slechte deal als je dat voor elkaar krijgt..:okdan:
Elementen zijn schaars, heb ik al eens voor ongeveer150 dollar gezien.
Ha, alleen de kabel kostte (toen ARP nog bestond) al bijna 500 gulden...

grt,
eric.

wat is het toch met die slidercaps echt bij iedereen zijn ze er af. de mijne heeft serie nummer 22210040 dus dan heb ik dus de 40ste als ik het goed begrijp? ik vindt het maar een stom ding eigenlijk klinkt een beetje iel het is dat er zoveel modulatie mogelijk heden zijn maar anders is het niks in mijn ogen. maar goed hij ziet er wel heel spannend uit en je kan er toch ook wel hele leuke spannende geluiden uit krijgen

Origineel geplaatst door EDP
wat is het toch met die slidercaps echt bij iedereen zijn ze er af.

zegt meer over personen die er mee omgaan denk ik .
op mijn odessey zitten ze allemaal nog . :D

neem dat dit dezelfde zijn als bovengenoemde avatar daar het een mk3 is.

Je had twee soorten knopjes; gelcaps en die zwarte plastic dingen met een gekleurd streepje. Die laatsten lostten eenvoudig op door zuur wat uit de sliders kwam, was niets aan te doen. ik ben toendertijd meerdere malen naar de importeur geweest om die reden. Ik kon toen gelcaps krijgen maar die vond ik toen zo lelijk in verhouding met de originele caps....laat maar zitten dacht ik en heb ze overal afgehaald...
Niet veel later was ARP failliet en waren de gelcaps ook niet meer voorradig..

En wat markIII betreft;, jawel de avatar was er alleen in de oranje/zwarte versie. Voor de avatar dus alleen een markI versie...

Ik ben op m'n site een lijst aan het samenstellen (door dat bericht van gisteren...) van serienummers en eigenaars. Wie belangstelling heeft kan z'n naam en nummer doorgeven en eventueel vorige eigenaars...

www.piramiden.demon.nl
onder reparatie-modifatie en dan op de avatar klikken.

Grt,
Eric.

ik vindt het maar een stom ding eigenlijk klinkt een beetje iel

Ze hebben allemaal een eigen klank. Ik heb er drie en ze klonken totaal verschillend. Inderdaal van iel tot wollig en de eerste was een stuk vetter.
Upgreetje doen?

Grt,
Eric
:koffie:

Back