Opgelicht op marktplaats.nl

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Grappig, 10 min geleden stond hij er nog. staat er ook al 2weken op ofzo, tot ik hem dus zojuist sarcastisch vroeg hoe het komt dat zijn fotos wel heel erg leken op die van een ebay veiling van 3 jaar oud... :)

Iemand klaagt op 2dehands dat hij opgelicht is voor 1500€ aan een Memorymoog.

Omdat 1500€ voor een Memorymoog niét verdacht klinkt...

Omdat 1500€ voor een Memorymoog niét verdacht klinkt...

Je zult er maar ingestonken zijn, stom of niet, weer zo'n smeerlap die meedogenloos 1500 euro op zijn bankrekening bijgeschreven ziet, maar wat ik onderhand nog erger vind is dat niemand er iets aan wenst te doen in 99.9 % van de gevallen.
De bank, waar dit soort afval een rekening heeft, kan het meteen oplossen.

Je zult er maar ingestonken zijn, stom of niet, weer zo'n smeerlap die meedogenloos 1500 euro op zijn bankrekening bijgeschreven ziet, maar wat ik onderhand nog erger vind is dat niemand er iets aan wenst te doen in 99.9 % van de gevallen.
De bank, waar dit soort afval een rekening heeft, kan het meteen oplossen.

Probleem voor die bank is dat het een uitgevoerde transactie is waar de gebruiker zelf zijn ok voor heeft gegeven. Zou een mooie boel worden als je te pas en onpas je betalingen ongedaan kan maken. De bank heeft niks te maken met hoe of wat je opgelicht bent, voor hun is het een transactie.

De politie zou er wel meer werk van kunnen maken maar dan moeten Opstelten en die leip in Maastricht eerst het licht zien zodat de politie eindelijk de mankracht heeft om dit soort zaken ook serieus te kunnen nemen.

Bank heeft geen verantwoording gezien het een legitieme overboeking betreft.... zijn al een paar draadjes hier waar het een en ander over word uitgelegd. :koffie:

Vaak werken oplichters via western union, ze verzinnen wel een smoesje waarom je perse enkel op die manier kan betalen, heb het zelf ooit meegemaakt. ( niet ingetrapt natuurlijk )
Die betalingen zijn ontraceerbaar naar een ontvanger...

Feit blijft dat de overheid en de banken geen actie ondernemen en dus hun verantwoordelijkheid niet nemen. Dagelijks wordt er voor tienduizenden Euro's opgelicht in NL en niemand doet wat. Ik ben er zelf ook een paar keer ingeluisd en alles eraan gedaan te achterhalen wie het op zijn / haar geweten had, maar op een gegeven moment is de koek op. De politie meldt dan dat ze er geen tijd voor hebben en geen mogelijkheden. Einde verhaal dus. Kortom, haal het op, ook als het ver weg is.

Het klinkt debiel, maar recht in eigen handen nemen is in NL zowat de enige optie om je shit terug te krijgen.

Vooral dat laatste verhaal van VerGe-ten was echt diep tries. Ik heb er alles van mee gekregen en de moeite genomen om alle slachtoffers samen te brengen zodat er een groot dossier ontstond, en zelfs dan gaan ze nog liever mensen bekeuren.

Misdaad loont. Traject controle ook.

In mijn geval ook, de politie wilde geneens aangifte doen.....

Heeft ook weinig zin om aangifte te doen , soms zeggen ze ja er moeten meer aangiftes
binnen komen totdat we iets kunnen doen.
Soms zijn er wel 30 aangiftes gedaan tegen 1 persoon en nog doen ze niets ,banken doen
trouwens ook weinig , oplichters kunnen gewoon verder hun bankrekening gebruiken .

In mijn geval ook, de politie wilde geneens aangifte doen.....

Politie is VERPLICHT aangifte op te nemen, indien dit niet het geval is zou ik kijken of het mogelijk is dit aan te kaarten.

Politie moet dus proces verbaal opnemen, wordt hier niets mee gedaan dan gaat dit naar de officier van justitie.

Maar vaak is de politie onkundig en heeft de ballen verstand anders dan het flitsapparaat van de belastingdienst..... triest maar waar.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back